اعتراضات آمریکا روحانی را وادار به واکنش کرد
رئیس جمهور گفت: دیدید در آمریکا چه اتفاقی افتاد. آنچه دیدیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل و سست است و بنیان قوی ندارد و متاسفانه علی‌رغم پیشرفت علمی یک آدم پوپولیست آمد و چه ضربه های بزرگی به کشورش و منطقه ما زد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲        07 January 2021

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری با اشاره به توضیحاتی درخصوص تولید واکسن تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: ساخت این واکسن یک کار تحقیقاتی و مداوم است. این‌طور نیست که امروز یک چیزی ساخته شود و تا ۱۰ سال دیگر در خط تولید ادامه یابد. این یک تحقیق دائمی است.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

امروز ایام سالگرد آیت الله هاشمی است. شاید بدون استثنا در هر افتتاحی در دل از مرحوم آیت الله هاشمی یاد می‌کنم. ایشان برای آبادانی و سازندگی کشور زحمات زیادی کشید. ما این راه را باید طی کنیم. ایشان در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و فرهنگ کار‌های بسیار بزرگی را انجام داد. روز رحلت ایشان همزمان با شهادت امیرکبیر بود. باید از الگو‌های صبر و همت بلند یاد کنیم وقتی این‌ها فراجناحی می‌شوند و اخلاق با زندگی آن‌ها همراه می‌شود زندگی آن‌ها را زیباتر می‌کند.

آنچه دیشب و امروز در آمریکا شاهد بودیم نشان داد که دموکراسی غربی چقدر فشل است. در این کشور‌ها علم و صنعت پیشرفت کرده، اما یک پوپولیست چه بلایی بر سر کشور خود آورد آبرو آمریکا را برد و به منطقه ما هم ضربه زد. دیدیم که وقتی یک آدم ناسالم قدرت را در دست می‌گیرد چه مشکلاتی را برای دنیا به وجود می‌آورد. این درست عبرتی برای حکمان آمریکا باشد و ملت بزرگ آمریکا را به جایگاه خود بازگردانند. به عقل قانون و تعهد برگردند که به نفع خودشان و جهان است. امیدواریم شر آدم‌های کم سواد در اداره کشور از سر دنیا کم شود.

سردار سلیمانی هیچ گاه جناحی و حزبی فکر نمی‌کرد و خدمات بزرگی به کل منطقه کرد.

حادثه هواپیمای اکراینی دردناک، تلخ و باورنکردنی است. اشتباه یک فرد از بی تدبیری یک جمع نشات گرفت که البته همه این‌ها از یک سهو و اشتباهی ناشی شده است. در این هواپیما از نخبگان ما بودند انشاالله دادگاه ما در یک دادگاهی پرشکوه، این موضوع را بررسی می‌کند.

در دنیا امروز قدرت اقتصادی در اختیار معادن، نفت و فولاد نیست و امروز فناوری و نوآوری و فکر جای خود را به معدن داده است.

در برخی حوزه‌ها مثل نانو امروز دهم و هشتم نیستیم و در دنیا ۴ هستیم و شانه به شانه بزرگان در حوزه نانو کار می‌کنیم.

در واکسن دامی و انسانی می‌توانیم خودکفا شویم.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: