کرونا در انگلیس باز هم رکورد زد؛
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۶۹۳ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و مجموع مبتلایان از ۸۷ میلیون نفر عبور کرد.
کد خبر: ۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴        07 January 2021

 بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۸۷ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۶۳ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌میلیون و ۸۹۱ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۶۳ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۵۶۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

تعداد مبتلایان کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۶۰ هزار و ۹۷۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است؛ تاکنون ۳۶۹ هزار و ۹۹۰ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۰ هزار و ۴۶۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۹۳۸ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۷۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۲ هزار و ۵۳۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۳۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۹۹ هزار و ۴۳ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، ترکیه و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۰۱، ۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۸۰۱، ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۱۸، ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۳۱ و ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۴۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با یک میلیون و ۹۸۲ هزار و ۵۴۴ مبتلا و آلمان نیز با یک‌میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۲۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.
 
مقامات انگلیس در آمار تازه از مرگ بیش از ۱۰۰۰ تن به دلیل ابتلا به کرونا طی ۲۸ روز اخیر خبر دادند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» طبق آمار انگلیس ۱۰۴۱ نفر بابت ابتلا به کرونا در ۲۸ روز گذشته جان باختند. این آمار از ماه آوریل گذشته به این سو یک حد نصاب جدید محسوب می‌شود و نشانگر شدت شیوع کرونا در انگلیس است. آمار روز سه شنبه در انگلیس از مرگ ۸۳۰ تن حکایت داشت و با احتساب آمار امروز طی شبانه روز گذشته ۲۱۱ تن جان باختند. انگلیس بیشترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در اروپا را در اختیار دارد. این در حالی است که این کشور تمهیدات جدیدی را برای مهار این بیماری به کار بسته و مردم مجبور به اقامت در منازل جز در موارد بسیاری ضروری هستند.


از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۱۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۱۴۲، ۱۰ میلیون و ۱۶ هزار و ۸۵۹ و ۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۳۰ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
آمار کرونا در انگلیس باز هم رکورد زد/ ابتلای بیش از ۶۹۳۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: