رئیس جمهور با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع تجارت جزو آرزو‌های بزرگ در زمینه دولت الکترونیک بود، گفت: این سامانه کار‌ها را برای مبارزه با قاچاق تسهیل می‌کند و همچنین مانع سو استفاده‌های احتمالی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰        30 November 2020

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعان اظهارداشت: ۷۰ درصد این سامانه جامع قابل دسترسی است که ۳۰ درصد مربوط به گمرکات و بنادر تا بهمن ماه به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود. بنا شد اتصال برخی از انبار‌های بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیردولتی به این سامانه تا دهه فجر انجام شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در ۱۱ بهمن ماه شاهد تکمیل سامانه جامع تحارت باشیم و همه انبار‌ها به این سامانه متصل شوند، افزود: فعالیت این سامانه تحول بزرگی ایجاد می‌کند و فعلا در زمینه واردات کالا‌های خارجی فعالیت می‌کند و بعد‌ها در زمینه صادرات و بعد در زمینه تولیدات داخلی فعال می‌شود که امیدواریم اقدامات لازم برای تکمیل این سامانه مهم انجام شود.

روحانی با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع تجارت جزو آرزو‌های دولت در زمینه دولت الکترونیک بود، گفت: این سامانه مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. این سامانه کار‌ها را برای مبارزه با قاچاق تسهیل می‌کند و همچنین مانع سو استفاده‌های احتمالی می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: