منابع آگاه می‌گویند دولت ترامپ قصد دارد نام دو شرکت بزرگ چینی شامل سنیک و سلوک را به لیست شرکت‌های تحریم شده چینی اضافه کند.
کد خبر: ۸۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲        30 November 2020
دولت ترامپ قصد دارد نام دو شرکت بزرگ چینی را به لیست سیاه شرکت‌هایی که به بهانه ارتباط با ارتش چین تحریم شده‌اند اضافه کند. این دو شرکت شامل شرکت تولید تراشه‌های الکترونیکی سنیک و شرکت ملی تولید نفت و گاز سلوک این کشور است.

در صورتی که شاهد این اتفاق باشیم، دسترسی این شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران آمریکایی متوقف خواهد شد و تنها چند هفته پیش از انتقال قدرت به جوبایدن در آمریکا تنش بین دو کشور بالا خواهد گرفت. پیشتر نیز اخباری مربوط به اینکه وزارت دفاع آمریکا قصد دارد نام چهار شرکت را به لیست شرکت‌های تحت مالکیت یا تحت کنترل ارتش چین اضافه کند و تعداد مجموع آن‌ها را به ۳۵ شرکت برساند.

اخیرا ترمپ طی فرمان اجرایی دستور داده است تا خرید سهام شرکت‌های حاضر در انگلیس توسط سرمایه‌گذاران آمریکایی ممنوع شود.

شرکت سلیک اعلام کرده که به تعامل سازنده و باز با دولت آمریکا ادامه خواهد داد و تولیداتش فقط در کاربرد‌های غیرنظامی استفاده دارد. این شرکت تأکید کرده که هیچ رابطه‌ای با ارتش چین ندارد و هیچ محصولی برای کاربری نظامی تولید نمی‌کند. سفارت چین و شرکت سینوک هم فعلا به این خبر نشان نداده‌اند. شرکت سنیک به شدت در تولید محصولات خود به خرید قطعات آمریکایی وابسته است. در ماه سپتامبر وزارت آمریکا به شرکت‌های آمریکایی اعلام کرد که باید برای فروش کالا و خدمات باید مجوز بگیرند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: