عملیات و محل ترور شهید فخری‌زاده پیش‌بینی شده بود؛
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه ایشان، محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند، تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت ایشان صورت گرفت اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده و متاسفانه موفق شد.
کد خبر: ۸۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸        30 November 2020

شمخانی: سیستم‌های اطلاعاتی احتمال وقوع و محل بروز حادثه ترور شهید فخری زاده را پیش بینی کرده بودند

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم تدفین پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته‌ای هسته‌ای و دفاعی کشور با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه، فردی بی بدیل بود، افزود: شهید فخری زاده در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود.

وی با بیان اینکه خدمات شهید هسته‌ای سردار محسن فخری زاده قابل بیان نیست، گفت: شهید فخری زاده همیشه محل خدمتش جلوتر از همه و در حاشیه نبود، اما گمنام بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن وی بود اما ناکام مانده بود.

وی همچنین گفت: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور احتمال بروز حادثه را پیش بینی کرده بودند اما به دلیل تواتر اخبار در این مدت، جدیت لازم اعمال نشد.

شمخانی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که وی هدف ترور قرار می‌گیرد، به همین خاطر حفاظت شهید فخری زاده تقویت شد اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و موفق شد.
 
شمخانی در گفت‌وگویی دیگر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه عملیات بسیار پیچیده‌ای بود و با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی رخ داد و هیچ فردی در صحنه حضور نداشت اما سرنخ‌هایی وجود دارد ضمن اینکه آن کسی که این طراحی را کرده برای ما مکشوف است که کیست و سابقه آن چیست.

وی افزود: حتما منافقین در این اقدام نقش داشتند و حتما عنصر جنایتکار این امر رژیم صهیونیستی و موساد است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، شهید فخری زاده را یک دانشمند هسته‌ای بی بدیل دانست و گفت: اگر روزی تلاش‌های این شهید از کرونا تا پدافند هسته‌ای بیان شود، چشم جهانیان مبهوت خواهد شد.

شمخانی با تاکید بر اینکه ما تنها یک فخری زاده نداریم و فخری زاده‌های بسیار داریم تصریح کرد: دشمنان قادر نیستند توان علمی فخری زاده‌ها را جوانان ما بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: خون این شهید همانگونه که در پیام مقام معظم رهبری هم اعلام شد، منجر به ادامه تلاش در مسیری باشد که شهید فخری زاده شروع کرد.

شمخانی همچنین گفت: امیدواریم قصاص خون این دانشمند هسته‌ای به نحوی گرفته شود که شادکننده ملت ایران باشد.
 
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: