سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ملاحظات فنی طرح راهبردی لغو تحریم‌ها را به مجلس ارائه کردیم، گفت: این سازمان امکان افزایش غنی‌سازی،طراحی راکتور و تولید ماشین‌های پیشرفته را دارد.
کد خبر: ۸۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹        24 November 2020
 

بهروز کمالوندی در خصوص طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح است، گفت: طرح اقدام راهبردی در مجلس در حال بررسی است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ما خواسته تا نظر خود را درباره جنبه‌های فنی این طرح عنوان کنیم. بر همین اساس چند جلسه مشترک داشتیم و در نشست امروز (چهارم آذرماه) نیز حضور پیدا کردیم.

وی افزود: صرف نظر از جنبه‌های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، ما در مورد ملاحظات فنی طرح اظهار نظر می‌کنیم. موارد مطرح در حوزه‌های مختلف غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است به خصوص با توجه به پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین‌های پیشرفته داشته‌ایم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به خانه ملت، تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای تولید ماشین‌های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت تولید و درصد غنا برای نیازهای که داریم، امکان اجرا دارد.

کمالوندی گفت: ما در تلاشیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده شود تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مشکلی نداشته باشد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: