فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید، میزان تردد بین شهری کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷        24 November 2020

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم آیین امضای تفاهمنامه همکاری ستاد مقابله با کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که در ستاد کرونا تهران برگزار شد، اظهار کرد: میزان همگرایی بین ستاد کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری افزایش پیدا کرده، هر چند از قبل کارهای خوبی به صورت مشترک انجام شده است.

او افزود: تشکیلات سازمان فرهنگی و هنری بسیار مدون و منظم است؛ این فرصت خوبی برای مدیریت شهر تهران است، در چنین فضایی امکان ظهور و تجلی تمام سلایق ایجاد شده است. استمرار آموزش همگانی یکی از بند‌های این تفاهم نامه است. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین میزان ابتلا با آگاهی و شناخت مردم وجود دارد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران بیان کرد: باید آموزش‌های بیشتری به مردم و جامعه داده شود، ما از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد.

زالی با بیان اینکه بیماری کرونا شرایط نامطلوبی را برای همه ایجاد کرده است، گفت: با گسترش این بیماری در کلانشهرها مانند تهران، اغلب مردم دچار استرس شده اند. طبق بررسی ها بسیاری از بیماران درمانشان به دلیل ترس از این بیماری سخت‌تر می‌شود بنابراین لازم است یک نشاط اجتماعی در بین مردم تهران ایجاد شود.

او یادآوری کرد: در این روز‌های سخت ما نیازمند ایجاد روحیه مودت و تعامل عاطفی هستیم، زیرا این ایام برای برخی از مردم از نظر اقتصادی سخت است و باید فرهنگ هم گرایی بیشتر از گذشته در بین مردم ایجاد شود.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران  در جمع خبرنگاران گفت: براساس گزارش های پلیس راهور، میزان تردد در جاده تهران به شمال ۹۰ درصد و تهران به قم حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین میزان ترددهای درون شهری در حدود ۵۹ درصد و تردد شبانه نیز ۷۰ درصد در تهران کم شده است.

او افزود: ما دو هفته تعطیلی تلخی را داریم؛ دولت و مجلس باید به طور واقعی بسته های حمایتی از مشاغل را تدوین کنند. نامه ای به ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه شده تا تعقیب قضایی در زمینه برگشت خوردن چک انجام نشود و سو پیشینه برای صاحبان مشاغل درست نشود.

زالی ادامه داد: روز گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ شکایت مردمی در زمینه حضور یک سوم کارمندان در دستگاه های دولتی و‌ خصوصی رسیده است. ما این موضوع را از نظر حقوقی پیگیری می کنیم زیرا عدم رعایت دستورات، استنکاف از مصوبات ستاد ملی کروناست.

او گفت: اگر فردی بیمار شد از نظر شغل نباید دچار مشکل شود. برخی از افراد طول مدت دورکاری آنها به پایان رسیده و باید حضوری در محل کار باشند؛ در این خصوص ما نامه ای به ستاد ملی کرونا داده ایم تا مشکلی برای این افراد ایجاد نشود.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: آثار کاهش مرگ و میرهای ناشی از این تعطیلی ها و محدودیت در حدود یک ماه تا چهل روز بعد ، کاهش میزان بستری در سه هفته آینده و کم شدن میزان مراجعات سرپایی در حدود ۱۴ روز بعد مشخص می شود.

زالی افزود: برخی از افراد به دلیل ترس از مواجهه با بیماری یا ترس از بیمارستان دیر اقدام به درمان کرده و با حال بد بستری می شوند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: