بسته خبری «صبحانه با پارسینه» از شامگاه تا بامداد؛
مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.
کد خبر: ۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱        22 October 2020

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.
 

اصابت ۷۱ راکت جنگ قره باغ به خدا آفرین

 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: امروز ۷۱ گلوله راکت طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ به شهرستان مرزی خداآفرین در حاشیه جنوبی ارس برخورد کرد. علیار راستگو روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این راکت‌ها به چند روستای شهرستان خداآفرین از قبیل: اوزان و آلوجه اصابت کرده است. وی افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی و مالی نداشته است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: از ابتدای جنگ قره باغ تا به امروز در مجموع ۶۸ گلوله راکت طرف‌های درگیر جنگ قهر باغ به مناطق مرزی کشورمان برخورد کرده بود، اما تنها امروز ۷۱ گلوله راکت اصابت کرد. وی ادامه داد: اقدامات قانونی از سوی نیرو‌های مرزبانی کشورمان انجام شده و به طرفین درگیر در جنگ قره باغ تذکر جدی برای جلوگیری از وقوع این قبیل اتفاقات داده شده است. شهرستان مرزی ۳۵ هزار نفری خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در امتداد خط جنگ قره باغ واقع شده است.  
 

بازداشت ۴ دلال بزرگ ارز در فضای مجازی

 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از بازداشت چهار دلال بزرگ ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: دستگیری اعضای این باند تأثیر فاحشی بر کاهش تقاضای معاملات فردایی و ریزش محسوس قیمت طلا و سکه داشته است. سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اعلام خبر بازداشت چهار دلال ارزی در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در رصد‌های اطلاعاتی در فضای مجازی، مشخص شد که چهار نفر از کاربران فضای مجازی با فعالیت‌های ارزی در فضای مجازی نقش عمده‌ای در تعیین قیمت و گرانی‌ها و نوسانات قیمت ارز دارند که شناسایی و بازداشت آن‌ها در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ قرار گرفت. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، این گروه‌ها با تأسیس اتاق‌هایی در فضای مجازی در حوزه معاملات فردایی و کاغذی طلای آب شده و نرخ‌دهی بازار فعالیت دارند.
 

پاسخ روحانی به نامه وزیر بهداشت

 
رئیس جمهور در پی ارسال گزارش وزیر بهداشت و درمان درخصوص وضعیت اخیر شیوع بیماری کرونا و مسائل مرتبط با آن و راه‌های موثر مقابله با موج رو به رشد این بیماری، تصریح کرد: در شرایط بسیار سختی هستیم. راه سنگلاخ، مسیر دشوار و به سمت قله و بار بس سنگین است؛ جز صبر و بردباری و ایثار و فداکاری و تدبیر چاره‌ای نیست. در پی نوشت حسن روحانی در پاسخ به نامه و گزارش وزیر بهداشت آمده است: در شرایط بسیار سختی هستیم. راه سنگلاخ، مسیر به سمت قله دشوار و بار بس سنگین است؛ جز صبر و بردباری و ایثار و فداکاری و تدبیر چاره‌ای نیست. دوستان دولت از دکتر نوبخت، دکتر همتی تا دکتر رحمانی فضلی در حد توانشان اقدام‌های مفید و موثری انجام داده اند. همان طور که خطر ویروس را نباید دست کم بگیریم، تحریم بی سابقه ضد بشری دشمن را هم نباید کوچک بشمریم. هر مساله مهمی دارید در جلسات روسای کمیته‌های روز‌های پنجشنبه مطرح کنید، ان شاءالله از مشکلات عبور خواهیم کرد. دست همه فداکاران و مدافعان سلامت را می‌بوسم.
مقام آمریکایی: ترامپ رأی بیاورد خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال تغییر می‌دهیم

 «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در اسرائیل گفته اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دور دیگر انتخاب شود، واشنگتن خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال بعد تغییر خواهد داد. فریدمن گفت: «اگر ما بتوانیم چهار سال دیگر در قدرت باشیم آن کشور‌هایی که تنها راهبردشان این است که امیدوار باشند ما بر سر کار نباشیم چاره‌ای غیر از تعامل سازنده با ما نخواهند داشت و ما امیدواریم بتوانیم خاورمیانه را واقعاً برای ۱۰۰ سال تغییر دهیم و به تمام فعالیت‌های خطرناک، مخرب و غیرانسانی‌ای که این‌همه یأس برای این همه مردم در این منطقه به بار آورده خاتمه دهیم.»
 

هریس: ترامپ درباره کرونا پنهانکاری کرد 

 
کامالا هریس، معاون جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سخنانی در شهر اشویل واقع در ایالت کارولینای شمالی، بار دیگر سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفت.

بر این اساس، هریس گفت: حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، اتفاقات زیادی در این کشور افتاده بود، ولی باید گفت: کووید-۱۹ همانند یک کاتالیزور عمل کرد تا نشان بدهد که اشتباهات گذشته دولت ترامپ چه بود و حالا این وضعیت بدتر شده است. اگر به وضعیت بهداشت و سلامت عمومی در آمریکا به ویژه از زمان همه گیری ویروس کرونا نگاه کنیم، نمی‌توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم که بیست و هشتم ژانویه گذشته دونالد ترامپ و مایک پنس در جریان ماهیت و مخاطرات کووید-۱۹ قرار گرفته بودند.

وی افزود: آن‌ها در جریان این مسائل قرار گرفته بودند. به آن‌ها گفته شده بود که این ویروس پنج برابر ویروس آنفلوانزا مهلک و کشنده است. به آن‌ها گفته شده بود که کووید-۱۹ می‌تواند به کودکان آسیب برساند. به آن‌ها گفته شده بود که این ویروس در هوا منتشر می‌شود. فقط کافی است مردم اشویل و کارولینای شمالی فکر کنند که اگر آن دوران از این اطلاعات خبر داشتند، چه کار‌هایی برای پیشگیری از مرگ و میر مردم انجام می‌دادند. جمع کثیری از مردم آمریکا که بیش از هزار دلار پس انداز ندارند، می‌توانستند برنامه ریزی کنند. آن‌ها می‌دانستند که قرار است تا چند وقت سرکار نروند و بیکار خواهند شد. ولی او (ترامپ) چیزی به ما در این باره نگفت. آن‌ها این اطلاعات را داشتند و لاپوشانی کردند.

هریس تاکید کرد: به جای این کار، رئیس جمهور ایالات متحده و فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور که فرد مسئول اول تامین امنیت مردم آمریکاست، روی این اطلاعات سرپوش گذاشت و به آن‌ها نگفت که باید ماسک بزنند؛ و حالا به این وضعیت رسیده ایم که بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مردم آمریکا طی همین چند ماه گذشته جان خود را از دست داده اند.


آیا یارانه ۱۲۰ هزار تومانی در راه است؟

 
طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالا‌های اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی طرح تامین کالا‌های اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالا‌های اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت نیز قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود.

آنطور که در نهایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب شده از این حکایت دارد که دولت ملزم به پرداخت یارانه تامین کالا‌های اساسی خواهد کرد.

براین اساس قرار است مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آن‌ها خواهد بود.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته این یارانه قرار است به خانواده‌های کم برخوردار تعلق می‌گیرد که ظاهرا افراد شناسایی شده در طرح معیشت خانوار خواهند بود.

طرح معیشتی همان طرحی است که از سال گذشته و با اصلاح قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفت و طی آن مابه‌التفاوت ایجاد شده به خانوار‌های هدف پرداخت شده بود که قرار بود حدود ۶۰ میلیون نفر از بین جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه بگیر گزینش شده و پرداخت کمک‌های معیشتی به آن‌ها آغاز شد.

کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار متفاوت بوده و از این قرار است که  در هر ماه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

براین اساس اگر قرار باشد یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کالا‌های اساسی نیز با مصوبه نهایی مجلس از سوی دولت پرداخت شود آنگاه سه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت خواهد شد، اول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ در دستور کار دولت‌ها بوده است، کمک‌های معیشتی که از محل مابه‌التفاوت بنزین تامین می‌شود و یارانه کالا‌های اساسی که طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه باید از نیمه دوم امسال به خانوار‌های مشمول که همان افراد دریافت کننده کمک‌های معیشتی هستند پرداخت شود.
 

ترامپ: می‌خواهم ایران یک کشور قدرتمند بدون تسلیحات هسته‌ای باشد

 
 رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که می‌خواهد ایران یک کشوری بزرگ و قدرتمند باشد. او گفت: «من چنین چیزی نمی‌خواهم. من خواهان رفاه آن‌ها هستم، اما آن‌ها نمی‌توانند تسلیحات هسته‌ای داشته باشند. من می‌خواهم آن‌ها کشوری بزرگ و قدرتمند باشند.. به محض پیروزی ما [در انتخابات ریاست‌جمهوری]اولین تماس از سوی ایران خواهد بود و توافقی صورت خواهد گرفت».
 

تداوم کاهش قیمت خودرو؛ پراید ۱۱۰ میلیون تومانی هم فروش نمی‌رود

 
افت قیمت دلار از روز گذشته باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد که این افت قیمت امروز نیز ادامه یافت به طوری که قیمت هر دستگاه پراید در بازار به حدود ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در این مورد گفت: با افت قیمت ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز کاهشی شده هرچند رکود بر بازار حاکم است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. وی ادامه داد: قیمت پراید که در روز‌های گذشته تا ۱۲۸ میلیون تومان بالا رفته بود، دیروز در بازار به ۱۱۷ میلیون تومان رسید و امروز نیز تا ۱۱۵ و حتی ۱۱۰ میلیون تومان پایین آمده است.
 

تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه

 
 هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۲۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۷هزار و ۹۰۰ تومان است. این قیمت‌ها نسیت به چند روز گذشته با کاهشی چشم‌گیر همراه بوده است.
 

ونزوئلا تا ۲ ماه دیگر واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های ساخت چین و روسیه را آغاز می‌کند

 
نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که کارزار عمومی برای واکسینه کردن افراد بر ضد ویروس کرونا با واکسن‌های روس و چینی دسامبر تا ژانویه آینده برپا خواهد شد.
 

رکوردشکنی دوباره کرونا

 
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.
 
لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
 

دشمن خارجی به ما نگفته پراید بُنجل ۷ میلیونی را ۱۳۰ میلیون بفروشیم

 
سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه سی ام مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: کجا دشمن خارجی به ما گفته است پراید بُنجل ۷ میلیونی را ۱۳۰۰۰۰۰۰۰ بفروشیم و کک وجدان هیچ کسی گزیده نشود. کدام دشمن خارجی ما گفته است که فرزندان برخی مسئولین رده بالای این مملکت به مراکز جاسوس پروری انگلیس، آمریکا و کانادا بروند؛ سبک زندگی شان عوض شود، باورهایشان عوض شود و بعد به عنوان سفیران دشمن برگردند و دوباره با رانت پدرانشان  در فضای سیاسی و اقتصادی این سرزمین جاخوش کنند؟ پدرانشان اینجا مرگ بر آمریکا بگویند و فرزندانشان آنجا به ریش این مملکت بخندند. فلاحی در ادامه افزود: کجا دشمن خارجی ما گفته است که بورس را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کنیم؟ کجا دشمن خارجی به ما گفته است که شعبان بی مخ‌هایی را به جان اقتصاد این سرزمین بیندازیم و هر روز یک کودتای جدید علیه اقتصاد این مردم ارائه می‌دهند؟ کجا دشمن خارجی به ما گفته که چشم بر خون شهدا و خدمات این نظام و این انقلاب بسته شود و مردم نسبت به آینده خود ناامید شوند؟ /خانه ملت 
 

حمله مرگبار طالبان در تخار؛ شمار نظامیان کشته شده از ۴۰ تن گذشت 

 
مقامات افغانستان می‌گویند شمار تلفات جانی در حمله شبانه طالبان به نظامیان دولت در روستای مسجد سفید در ولسوالی بهارک تخار واقع در پانزده کیلومتری شهر تالقان، نزدیک به ۵۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از جواد هجری، سخنگوی والی تخار اعلام کرده که نبرد‌ها میان نیرو‌های امنیتی و شبه نظامیان طالبان همچنان در بخش‌هایی از این ولایت جریان دارد.

سخنگوی والی تخار همچنین گفته است که فرمانده امنیت پلیس این ولایت به همراه شماری از محافظانش در حمله نیرو‌های طالبان به ولسوالی بهارک کشته شده اند.

سربازانی که از حمله طالباان جان به در برده‌اند گفته‌اند برغم ساعت‌ها مقاومت و ایستادگی و با این که بار‌ها درخواست کمک کرده بودند، نیرویی کمکی نرسیده و پشتیبانی نشده‌اند.

رسانه‌های محلی در افغانستان می‌گویند نیرو‌های طالبان نیز در این درگیری‌های متحمل تلفات زیادی شده‌اند.

این حمله در جریان عملیات سه‌شنبه شب ارتش افغانستان علیه نیرو‌های طالبان در ولایت تخار انجام شده است. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی شمار جانباختگان را تا ۸۰ نفر نیز عنوان کرده‌اند.

به گفته وزات دفاع ملی افغانستان در عملیات نیرو‌های دولتی در ۲۴ ساعت گذشته و در پاسخ به حملات طالبان در۲۶ ولایت کشور، ۱۱۶جنگجوی طالباان کشته و ۳۹ نفر زخمی شده‌اند.

خشونت‌ها در حالی همچنان در افغانستان ادامه دارد که گفته می‌شود طالبان همزمان با مذاکرات دوحه از حربه تشدید خشونت برای امتیاز گیری بیشتر استفاده می‌کند.
 

ماجرای گوجه فرنگی‌های برگشت خورده از عراق چیست؟

 
نورانی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در برنامه پیگیری شبکه خبر درباره ماجرای برگشت محصولات گوجه فرنگی از عراق، گفت: "مقداری گوجه فرنگی باران و سرما زده بود که در بخش‌های کوهستانی قرار داشته که متاسفانه وارد مرز عراق شده است. سازمان حفظ نباتات و قرنطینه کشور عراق مشاهده کرده که کیفیت و بسته بندی‌های گوجه فرنگی‌ها خوب نبوده و همین موضوع باعث شده که این محصولات را رد کنند. کشور عراق تنها این محصولات را رد و مرجوع کرده، ولی  در مجموع همه گوجه فرنگی‌های ایران از بین  رفته و یا برگشت نخورده است. بیشتر این محصولات از مرز پرویز خان بوده و گوجه فرنگی‌ها برگشت خورده از این مرز بوده است. وی با بیان اینکه ما هر روز صادرات محصولات را از مرز‌های مختلف به عراق انجام می‌دهیم، متاسفانه یک مقدار صادرات محصولات ما از ریل خارج شده است، افزود: صادر کنندگانی که وارد بحث صادرات می‌شوند اطلاعات کافی ندارند و با هر بسته بندی و کیفیت صادرات انجام می‌دهند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار در این بخش می‌شود. "
 

خیز بلند بیت کوین!

 
به نظر می‌رسد طی سال‌های آینده ارز‌های دیجیتالی به جز جداناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل خواهند شد و اخیرا صندوق بین المللی پول میزبان یک اجلاس در خصوص آینده سیستم‌های پرداختی بود که در آن روی اهمیت بالای ارز‌های دیجیتالی تاکید شد.  

در آخرین دور از معاملات ارز‌های دیجیتالی،  بیتکوین با ثبت صعود ۶.۸۴ درصدی به ۱۲ هزار و ۷۸۳.۲۷ دلار رسید.

ارز‌های دیجیتالی در هفته‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده اند و تحلیلگران نگرانی معامله گران از پیامد‌های کرونا بر روی اقتصاد جهانی را اصلی‌ترین دلیل این نوسانات عنوان می‌کنند. اخیرا اتحادیه اروپا اعلام کرده است وارد کار قانون گذاری معاملات ارز‌های دیجیتالی خواهد شد و این مساله حاکی از پذیرش نقش ارز‌های دیجیتالی در آینده نظام مالی جهان خواهد بود.  

هر چند برخی از منابع از پیشرفت‌های جدید دارویی در مقابله با کرونا خبر داده اند،  با این حال شمار مبتلایان به کرونا در جهان بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته است و بسیاری از کارشناسان نگران بروز موج دوم همه گیری به صورت جهانی در پاییز هستند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و بیم افزایش محسوس شمار قربانیان با تشدید روند فعلی وجود دارد.

البته صعود قیمت‌ها در بازار ارز‌های دیجیتالی محدود به بیتکوین نبود و قیمت بسیاری از ارز‌های دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۵.۳۳ درصد صعود به ۳۹۵.۷۲ دلار، بیت کوین کش با ۵.۹۸ درصد جهش به ۲۵۹.۵۹ دلار، لایت کوین با ۱۰.۷۴ درصد افزایش به ۵۲.۵۰ دلار،  مونرو با ۰.۷۹ درصد کاهش به ۱۲۵.۱۳ دلار، دش با ۸.۲۸ درصد افزایش به ۷۵.۴۱ دلار، زدکش با ۴.۲۸ درصد ریزش به ۶۱.۶۴ دلار و میکر با ۳.۴۷ درصد صعود به ۵۶۵.۸۳ دلار رسید.  
 

اوباما: رفتار‌های ترامپ دیوانه کننده است

 
باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در همایش انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کرد.

بر این اساس، وی گفت: از اقدامات ترامپ خسته شده ایم، او مانند دیوانه‌ها رفتار می‌کند. ترامپ از انجام جدی وظایف ریاست جمهوری عاجز است.

اوباما افزود: ترامپ به راحتی به هر کسی که از او حمایت نکند توهین می‌کند و یا او را تهدید به زندانی شدن می‌کند. رفتار‌های این چنینی برای یک رئیس جمهور عادی نیست. دروغ و اتهام زنی بخش جدایی ناپذیر از مدیریت ترامپ و معاونانش شده است. مردم آمریکا باید با مشارکت گسترده در انتخابات آتی جای تردیدی برای شکست وی باقی نگذارند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد: ما شاهد ابتلای ترامپ به ویروس کرونا بودیم. زمانی که وی نمی‌تواند از خودش در برابر کووید ۱۹ دفاع کند، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم از ما حمایت کند. دولت ترامپ می‌کوشد بیمه درمانی مقرون به صرفه (اوباماکِر) را لغو کند. شرم آور است که در این همه گیری که مردم به خدمات بیمه احتیاج زیادی دارند شما بخواهید این حق را از آن‌ها بگیرید.

اوباما بار دیگر با متهم کردن دولت ترامپ به دروغگویی، خاطر نشان کرد: اگر کسانی که قرار است رهبران ما باشند هر روز دروغ بگویند دموکراسی ما کارایی نخواهد داشت.
 

حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال سوریه

 
منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به روستای «الدبس» و اطراف منطقه «ابوراسین» و جاده بین المللی در حومه حسکه و الرقه در شمال شرق سوریه خبر دادند.

شبکه العالم همچنین از شلیک چند راکت نیرو‌های ارتش ترکیه و گروه موسوم به «ارتش آزاد» تحت حمایت این کشور به اطراف شهرک عین عیسی در حومه الرقه در سوریه خبر داد. در حمله راکتی نیرو‌های ارتش ترکیه به چند روستا در حومه شمالی و غربی استان الرقه در سوریه چند غیرنظامی زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

العالم همچنین از اصابت چند راکت نیرو‌های ارتش ترکیه و گروه‌های مورد حمایت این کشور به دو روستای «مرعناز» و «شوارغه» در حومه شمالی حلب خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، در حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به روستای «الخضراوی» در منطقه «ابوراسین» استان حسکه در شمال شرق سوریه، جریان برق ایستگاه پمپاژ «علوک» تنها منبع تأمین آب شرب شهر حسکه و حومه غربی آن قطع شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: