بانک ملی ایران با تأمین و تجهیز منابع لازم همواره در راستای ايجاد، تكميل، توسعه و تأمين سرمايه در گردش بنگاه های اقتصادی، حمایت از ساخت داخل، تامین و بومی سازی نیازهای کشور و ایجاد فرصت های شغلی پایدار تسهیلات و اعتبارات لازم را اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳        29 September 2020
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، صنعت نساجی کشور طی سال های اخیر با حمایت ها و پشتیبانی بی دریغ این بانک و به دست توان صنعتگران داخلی به آنچه هدف گذاری کرده بود نظیر خودکفایی در تولید پارچه و پرده و بومی سازی این صنعت دست یافته است.

رونق و جهش تولید به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های مهم پیشران‌‌ حرکت کشور به سمت توسعه اقتصادی است؛ بخشی که سعی شده تا با برنامه‌‌‌ ریزی‌‌ و پشتیبانی و حمایت های همه‌جانبه و گسترده، تاثیرگذاری آن در روند حرکت توسعه اقتصادی کشور افزایش یابد.
طی سال های گذشته یکی از کارخانجاتی که توانسته با بهره مندی از حمایت ها و پشتیبانی بانک ملی ایران با دریافت تسهیلات ریالی و ارزی و خدمات مالی نظیر ضمانت نامه های ارزی به منظور رفع مشکلات موجود صنایع نساجی و در جهت بازسازی و نوسازی صنایع یاد شده به رونق تولید برسد و تبدیل به صنعتی بومی و نیاز به واردات را کاهش دهد، شرکت جهان اروم اُیاز به عنوان قطب تولید پارچه های مبلی و پرده در استان تهران (قرچک) است.
با حمایت های صورت گرفته از ایده تا طراحی و تولید محصولات این واحد صنعتی بزرگ در داخل کشور با تکیه بر700 متخصص جوان کشور و براساس استانداردهای جهانی و با توجه به تامین 100 درصد نیاز مصرف‌کنندگان داخلی با صادرات این کالا سالانه بیش از 100 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت توان اقتصاد شرکت های دانش بنیان و تکیه بر تولید صنعتگران داخل همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.
با راه اندازی تولیدات جدید در این کارخانه، ضمن تکمیل زنجیره تولید و رفع کامل نیاز داخل صنعت نساجی، امکان صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه نیز میسر شده است.
حمید دیهیم کارشناس اقتصادی و مسائل بانکی با بیان این که بانک ملی ایران رکوددار پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی و تولیدی در شبکه بانکی جهت رونق تولید و اشتغالزایی در کشور است، اعلام کرد: با حمایت بانک‌ ملی ایران هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و زیر ساخت های اساسی در کشور نیست.
این اقتصاد دان با اشاره به این که تولید و اشتغال از ضرورت های اجتناب ناپذیر رشد و توسعه اقتصادي هر كشوری است، گفت: برای رونق و توسعه واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال با همکاری و حمایت های بانک ملی ایران در کشور می توانیم در جهت هم افزایی بیشتر در جهت رونق تولید و توسعه اشتغال قدم برداریم.
وی افزود: با توجه به زیرساخت های مناسب حمل ونقل استان تهران به دليل دسترسي بیشتر به بازارهاي صادراتی مي تواند مكان مناسبي براي استقرار صنايع صادرات محور باشد كه بهره برداري از چنين صنايعي ارزش افزوده و ارزآوري مناسبي به همراه خواهد داشت.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: