حدود ۱۰ روز بعد از حمله تروریستی به رژه ۳۱ شهریور در سال ۱۳۹۷، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی، به مواضع تروریست ها در شرق فرات در خاک سوریه حمله کرد.
کد خبر: ۸۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳        29 September 2020

سال ۱۳۹۵ موشک ذوالفقار معرفی شد که بعدها معلوم شد با وجود اینکه این موشک در سطح راهکنشی طراحی شده اما دارای آثار راهبردی است.

این موشک دارای برد ۷۰۰ کیلومتر و مجهز به کلاهک ۵۷۹ کیلوگرمی معرفی شده و چند روز بعد نیز خط تولید آن نمایش داده شد.

بنا به گزارش تسنیم، این موشک با ۱.۵ متر افزایش طول، ۷ سانتیمتر افزایش قطر و حدود ۳۹ درصد افزایش جرم نسبت به فاتح-۱۱۰ به برد ۲.۳۳ برابر آن می رسد. کمتر از یک سال پس از معرفی موشک ذوالفقار و به دنبال حمله تروریست ها به مرقد امام راحل و مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۹۶، نیروی هوافضای سپاه در ۲۸ خرداد حمله موشکی را با نام لیله القدر علیه مواضع گروه داعش در شهر دیرالزور سوریه انجام داد.

در این حمله برق آسا ۴ موشک ذوالفقار و ۲ موشک قیام مورد استفاده قرار گرفته که همگی با دقت هر چه تمام به اهداف از پیش تعیین شده یعنی ساختمان های محل تجمع نیروهای داعش اصابت نمودند.

تصویر موشک ایرانی که مقر تروریست ها را نابود کرد

موشک ذوالفقار در عملیات لیله القدر

تصاویر منتشر شده از محل اصابت موشک های ذوالفقار نشان از دقت نقطه زنی بسیار بالای این موشک داشت. حدود ۱۰ روز بعد از حمله تروریستی به رژه ۳۱ شهریور در سال ۱۳۹۷، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی به نام ضربت محرم، مجدداً با استفاده از ۴ موشک ذوالفقار و دو موشک قیام به سمت مواضع تروریست ها در شرق فرات در خاک سوریه حمله کرد که با دقت تمام، ساختمان های مستحکم شده مراکز استقرار فرماندهان تروریست ها و اهداف دیگری را منهدم کرد.

تصویر موشک ایرانی که مقر تروریست ها را نابود کرد

شلیک موشک های ذوالفقار در عملیات ضربت محرم

این دو عملیات واقعی و حساس که اولین استفاده از قدرت سخت نظامی توسط جمهوری اسلامی ایران با استفاده از موشک های پیشرفته و ساخت داخل بود ارزش بالای موشک های بالستیک به عنوان یک ابزار واکنش بسیار سریع ولی دقیق و مخرب را نشان داد.

در این عملیات ها سرعت بسیار بالای عملکرد موشک های بالستیک، قدرت فرار را حتی از نفرات دشمن گرفت چه برسد به تجهیزات آنها. هیچ یک از رادارها و سایر ابزارهای شناسایی کشورهای منطقه که در حال پشتیبانی همه جانبه تروریست ها بودند نیز هشداری به آنها نداد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: