دونالد ترامپ به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تعهد نداد؛
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تعهد دادن نسبت به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ماه نوامبر خودداری کرده است.
کد خبر: ۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳        24 September 2020

بی بی سی گزارش داده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تعهد دادن نسبت به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ماه نوامبر خودداری کرده است.
 
ترامپ در مورد برگه‌های رای ابراز نگرانی کرد که ظاهرا اشاره‌ای به برگه‌هایی است که به صورت پستی ارسال می‌شود. او قبلا استدلال کرده که این نحوه رای گیری در مقابل تقلب آسیب‌پذیر است هرچند خود قبلا به این شیوه رای داده است.

در خلال همه‌گیری کرونا و نیاز به فاصله گیری اجتماعی، ایالت‌های بیشتری نسبت به گذشته مردم را به دادن رای به صورت پستی تشویق می‌کنند.

روز چهارشنبه خبرنگاری از ترامپ پرسید آیا به انتقال صلح آمیز قدرت متعهد می‌شود.

او که جمهوری خواه است در پاسخ گفت: "من در مورد برگه‌های رای به صراحت شکایت کرده ام. برگه‌های رای فاجعه اند. "

وقتی این خبرنگار در پاسخ گفت که "مردم درحال شورش هستند" آقای ترامپ وسط حرف او گفت: " برگه‌های رای را کنار بگذارید و نه یک انتقال قدرت، بلکه ادامه خیلی صلح آمیز قدرت خواهید داشت. "

ترامپ در سال ۲۰۱۶ هم تعهد نداده بود در صورت شکست انتخاباتی در برابر هیلاری کلینتون نتیجه را بپذیرد، موضعی که خانم کلینتون حمله‌ای به دمکراسی توصیف کرد.

ترامپ علیرغم کسب تقریبا سه میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون براساس سیستم کالج انتخاباتی که به رای ایالات بستگی دارد برنده شد.

کلینتون ماه پیش جو بایدن را تشویق کرد اگر نتیجه نزدیک بود "تحت هیچ شرایطی" در شب انتخابات شکست را نپذیرد.

بنظر می رسد با این شرایط، ترامپ مسیر ابقایش در کاخ سفید را برای یک دوره چهارساله دیگر بیش از پیش هموار می کند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: