نیرو‌های مورد حمایت ارتش آمریکا در اقدامی، آب را به روی قبایل مخالف خود در شرق سوریه بستند.
کد خبر: ۷۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲        13 August 2020
 ارتش آمریکا از طریق تحریک گروه «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» که از نیرو‌های هوادار او محسوب می‌شوند، ایستگاه آب شرب مورد استفاده اعضای قبیله «العکیدات» و نیز برخی قبال عربی دیگر در حومه دیر الزور را منهدم کرد. نیرو‌های مورد حمایت ارتش آمریکا این اقدام را به عنوان مجازات و به سبب انجام اعتراضات و تظاهرات‌هایی که علیه آن‌ها به وقوع پیوسته، به انجام رساندند.

طبق اعلام منابع دولتی سوریه، این اقدام سبب از بین بردن تمامی این ایستگاه آب شد که ۲۵ هزار شهروند در شهرک الشحیل و روستا‌های مجاور از آن استفاده می‌کردند. این اقدام به عنوان مجازاتی جمعی علیه کودکان و سالمندان در زمانی انجام شده که ابتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است.

خبرنگار اسپوتنیک در استان حسکه به نقل از برخی منابع محلی و عشایری اعلام کرد شماری از عناصر نیرو‌های سوریه دموکراتیک که هوادار ارتش آمریکا به شمار می‌روند و در نزدیکی ایستگاه آب شهری الشحیل در حومه شرقی دیر الزور سکونت دارند، به این ایستگاه آب حمله ور شده و محتویات آن را تخریب کرده و پمپ‌های آب را به شکل کامل از کار انداختند. این اقدامات در پاسخ به تظاهرات اعتراضی ساکنان و درخواست آن‌ها برای خروج این نیرو‌های هوادار ارتش آمریکا صورت گرفته است.

این اقدام پس از تحرکات ارتش آمریکا و نیرو‌های مسلح هوادار آن‌ها و کمتر از ۲۴ ساعت از صدور بیانیه از سوی قبیله «العکیدات» در حومه دیرالزور صورت می‌گیرد که در آن از ائتلاف بین المللی به سرکردگی ارتش آمریکا خواسته شده بود عناصر نیرو‌های سوریه دموکراتیک اخراج شوند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: