سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۷۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶        07 August 2020

 دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز (۱۷ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۱۴۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۹ هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار هستند.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: اولین موارد ابتلا به کرونا در هفته اول اسفند پس از استان‌های قم و گیلان در این استان نیز شناسایی شد و در اسفند ماه گذشته بیماری با شیب ملایمی افزایش یافت. خیز بیماری در فروردین ماه در این استان اتفاق افتاد که با تلاش همکاران ما و همراهی مردم، موارد ابتلا و بستری در اردیبهشت ماه روند کاهشی پیدا کرد. در اواخر خرداد ماه با افزایش موارد ابتلا و بستری، این استان هفته‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفت. در حال حاضر هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: روند ابتلا و بستری در شهرستان‌هایی مانند تبریز، مراغه، میانه، سراب و جلفا شدت بیشتری دارد. طی دو هفته گذشته با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌ها شاهد کاهش موارد بستری و فوتی هستیم و امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها، این استان از وضعیت قرمز خارج شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: بر اساس گزارش‌ها و رصد شش هفته‌ای، استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۸۶ درصد، اداره‌ها و سازمان‌ها ۸۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۸۰ درصد، پایانه‌های درون و برون شهری ۷۸.۵ درصد، تاکسی‌ها ۸۷ درصد، پاساژها ۷۸.۵ درصد و آرامستان‌ها ۸۲ درصد گزارش شده است. افزایش این درصدها به دنبال بازدیدهای مکرر، اخطارها و حتی پلمب مراکز حاصل شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در اداره‌ها، مترو و بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی و کمترین میزان در نانوایی‌ها و رستوران‌های این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همزمان با مدیریت بیماری، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این استان به همت مدیران استان تداوم داشته و هر هفته شاهد بهره برداری از پایگاه‌های اورژانس، مراکز جامع سلامت و امکانات بیمارستانی جدید در این استان هستیم. خدمات جاری از جمله واکسیناسیون اطفال و مراقبت از بیماری‌های مزمن در جریان است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تداوم تلاش‌های کادر درمان، غربالگری‌ها و پیگیری‌های کارکنان بهداشت، همکاری سایر سازمان‌ها و همراهی مردم استان آذربایجان شرقی، با توجه به پیش رو بودن ماه محرم، عبور این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.

لاری گفت: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها می‌توانیم بیماری کرونا را شکست بدهیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: