شیخ دیاباته ستاره این روزهای استقلال در صورت تداوم درخشش چند میلیارد دیگر هم از استقلال دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷        04 August 2020

شیخ دیاباته ستاره این روز‌های باشگاه اسقلال که با درخشش در هفته‌های اخیر عصای دست فرهاد مجیدی و باعث شادی دل هواداران آبی پایتخت شده، در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است.

دیاباته به عنوان آپشن چند مورد را در قراردادش عنوان کرده است که یکی از آن‌ها دریافت یکصد هزار دلار در صورت به ثمر رساندن حداقل ١٠ گل در مسابقاتی است که به میدان می‌رود؛ البته گل‌هایی که از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رسد در این چرخه محاسبه نخواهد شد، اما حتی با این وجود نیز دیاباته تا همین جای کار ١٠٠ هزار دلار به جیب زده است.

اما آپشن بعدی شیخ دریافت یکصد هزار دلار دیگر در صورت به ثمر رساندن ٢٠ گل است که البته اگر شیخ بیشتر از این میزان هم گلزنی کند مبلغی بیش از دویست هزار دلار دریافت نخواهد کرد. دیاباته فعلاً با ۱۲ گل، صدرنشین جدول آقای گلی لیگ برتر است، اما روند عملکرد او نشان می‌دهد توانایی رسیدن به این عنوان و روشن کردن چراغ دومین آپشن را هم داراست.

شاید این اتفاق به توجه به شرایط کنونی بازار ارز در کشور و دلار حدوداً ٢٣ هزارتومانی اتفاق چندان خوشایندی نباشد، اما می‌توان از آن به عنوان یک دردسر شیرین برای مدیریت باشگاه یاد کرد چرا که هر چه شیخ گلزنی کند هواداران راضی‌تر از مدیریت و کادرفنی خواهند بود و حمایت‌های آن‌ها شامل حال باشگاه می‌شود.

البته برخی منتقد قرارداد دیاباته و پرداخت دلاری آپشن‌های او هستند، اما هستند بازیکنان خارجی در همین لیگ که با وجود قرارداد‌هایی در همین سطح و بالاتر حتی نتوانسته‌اند گوشه‌ای از توانمندی‌های دیاباته را نشان دهند.

عملکرد دیاباته آنچنان درخشان بوده است که عنوان بهترین گلزن خارجی باشگاه را نیز به خود اختصاص داده است به طوری که حتی تحسین مخالفان و منتقدان را نیز در برداشته است و بسیاری معتقد به حفظ چنین مهاجم باکیفیتی برای فصل آینده هستند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: