رئیس پلیس فتا تهران گفت: طی سه هفته گذشته ۴ تیم اصلی پولشویی و طراحی سایت‌های قمار و شرط‌بندی که معمولا شبکه های آنها در خارج از کشور است، شناسایی و متلاشی شد.
کد خبر: ۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱        04 August 2020

 سرهنگ «داود معظمی گودرزی» در این باره افزود: امسال اولویت جدی پلیس، برخورد با سایت‌های قمار و شرط‌بندی و عوامل گرداننده و طراحان این سایت‌ها است و اقدامات خوبی نیز تاکنون انجام شده؛ در همین راستا ۴ تیم اصلی پولشویی و طراحی سایت‌های قمار و شرط‌بندی متلاشی شد.

وی در این باره همچنین گفت: اکثر شبکه‌های آنها که معمولا در خارج از کشور هستند، شناسایی شده‌اند و با توجه به اینکه پلیس فتا همکاری بسیار خوبی با پلیس اینترپل در خصوص تحت تعقیب قرار دادن این مجرمان دارد، تاکنون افراد مختلفی در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سرهنگ گودرزی افزود: یکی از وظایف پلیس فتا رصد مداوم فضای مجازی و احصا موارد مجرمانه است که یکی از مقاصد اصلی آن سایت‌های شرط‌بندی و قمار است. این سایت‌های قمار به‌صورت روزانه رصد و با مجرمان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی گفت: باید توجه داشت که تعداد زیادی از گردانندگان این سایت‌ها در کشورهای همسایه شناسایی شده‌اند که استرداد آنها از سوی پلیس بین‌الملل در حال انجام است.

نحوه عمل سایت های قمار

معظمی گودرزی درباره نحوه دریافت و پرداخت این سایت‌ها گفت: مطمئنا دادستانی، پلیس و سیستم بانکی حساسیت بسیار ویژه‌ای در خصوص سایت‌های قمار و شرط‌بندی دارند. این سایت‌ها درگاه مستقیم ندارند. مجرمین از طرق مختلف درصدد دور زدن سیستم نظارتی بانک مرکزی، شرکت‌های پرداختی و غیره هستند هیچ سایت قماری درگاه مستقیم نمی‌گیرد بلکه در قالب یک کسب‌وکار در ابتدا درگاه پرداخت را دریافت می‌کند و بعد از مدتی با تغییر کاربری این درگاه‌ها، آن را در جهت اهداف خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال، برای یک فروشگاه اینترنتی با کاربری فروش گوشی تلفن همراه، درگاه بانکی را دریافت می‌کنند ولی کاربری آن را به سمت شرط‌بندی و قمار تغییر می‌دهند. نکته‌ی دیگر در خصوص این سایت‌ها، بحث کارت‌های اجاره‌ای است. متهمین به انواع روش‌های مختلف در صدد فریب افراد ناآگاه و با اهدافی مانند دریافت حق کمیسیون، مشارکت در فعالیت‌های تجاری شرکت، انجام عملیات حسابداری به‌صورت دورکاری، کارت و اطلاعات محرمانه اشخاص را دریافت و در جهت واریز و برداشت وجوه حاصل از فعالیت سایت‌های شرط‌بندی مورد استفاده قرار می‌دهند.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، با بیان اینکه اقدامات سخت‌گیرانه‌ای که از سوی پلیس، دستگاه قضایی و بانک مرکزی صورت گرفته سبب شده این افراد کارت‌های اجاره‌ای را در دستور کارشان قرار دهند، افزود: افرادی که کارت‌هایشان در این فعالیت‌ها استفاده شود به اتهام مشارکت در جرم تحت تعقیب قرار می‌گیرند. بعضا مشاهده شده که کارت خردسالان چند ماهه تا اشخاص مسن ۹۰ ساله مورد سواستفاده قرار گرفته است که طبیعتاً از تراکنش‌های صورت گرفته بی‌اطلاع هستند، اما خانواده‌شان درگیر ماجرا می‌شوند و تراکنش‌هایی تا ۱۰۰‌ میلیارد تومان را هم شامل می‌شود. شهروندان باید توجه داشته باشند مسئولیت هر گونه سواستفاده از کارت بانکی آنها مستقیما به عهده خودشان است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از معضلات سایت‌های قمار و شرط‌بندی، ذخیره کردن اطلاعات محرمانه کارت‌های بانکی افراد در جهت سواستفاده است، ابراز داشت: در پرونده‌ای که در همین خصوص هفته گذشته توسط پلیس فتا تهران مورد بررسی قرار گرفت، یک شبکه اصلی قمار و شرط‌بندی متلاشی و تعداد ۹ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و طی بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد که اطلاعات بیش از ۴۰ هزار فقره کارت بانکی متعلق به شرکت‌کنندگان و اعضای این سایت را ذخیره کرده بودند و جهت پولشویی، مبالغ به ۱۱۴ حساب اجاره‌ای مختلف که به روش‌های گوناگون از متهمین تهیه کرده بودند، واریز می‌شد. مشخصات هویتی هر حساب بانکی مشخص است و چنانچه محرز شود که برای سایت‌های قمار و شرط‌بندی یا چرخش مالی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد با مالک آن برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

سرهنگ گودرزی به  تمامی تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی هشدار داد که هر گونه تبلیغ برای این سایت‌ها به‌عنوان مشارکت مجرم تلقی می‌شود و با انتشاردهندگان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
 

 

 

منبع: پلیس تهران بزرگ

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: