در حال حاضر ۶۸ واحد تولیدی در زمینه اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا در استان تهران فعالیت می‌کنند و از اسفند ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از هشت میلیون و ۷۰ هزار عدد ماسک و دستکش و بیش از ۵۴ هزار لیتر انواع ضد عفونی‌کننده با تخلفات گوناگون کشف شده است.
کد خبر: ۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱        01 August 2020

بر اساس اطلاعاتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ‌ استان تهران در اختیار ایسنا قرار داده در فاصله زمانی بین اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال مجموعا هشت میلیون و ۶۲ هزار عدد انواع ماسک و دستکش، ۵۳ هزار و ۹۶۵ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۴۴ لیتر الکل، ۸۰۰۰ عدد ژل ضدعفونی‌کننده و ۷۸۷ عدد کیت آزمایشگاهی در استان تهران کشف شده که تخلفاتی از قبیل احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش کالای تقلبی و گران‌فروشی را انجام داده بودند.

بخشی از این کالاها به هیئت امنای وزارت بهداشت و بخشی به بیمارستان دانشوری تحویل و حدود ۵۰۰۰ ماسک که تقلبی به پلیس اماکن تحویل داده شده است.

همچنین بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی سازمان صمت استان تهران، در حال حاضر ۶۸ واحد تولیدی در زمینه اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا در این استان فعالیت می‌کنند.

از بین این ۶۸ واحد تولیدی، ۲۲ واحد در زمینه تولید ماسک ساده یا معمولی، تک لایه، سه لایه و صنعتی، یک واحد در تولید ماسک جراحی، شش واحد در تولید ماسک ان ۹۵، چهار واحد در تولید دستکش یکبارمصرف و فریزری، ۲۵ واحد در تولید انواع محلول، ژل و اسپری شست‌وشو و ضدعفونی کننده دست و سطوح، هشت واحد در تولید گان، انواع لباس بیمارستانی، حوله و کلاه پارچه‌ای و دو واحد در زمینه تولید الکل فعالیت می‌کنند.

بر اساس این آمار روزانه در تهران بیش از ۴۷۶ هزار انواع ماسک، بیش از ۳۶ هزار ماسک ان ۹۵، بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار دستکش یکبارمصرف، بیش از ۱۳۶ هزار لیتر انواع محلول، ژل و اسپری شست‌وشو و ضدعفونی کننده دست و سطوح و بیش از ۱۹ هزار گان، انواع لباس بیمارستانی، حوله و کلاه پارچه‌ای در تهران تولید می‌شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: