فرماندار شهرستان قرچک از پلمب ۳۵ سفره خانه به دلیل عدم تمکین به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی صنوف بدون تعارف با این دسته از واحدها برخورد قانونی خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶        01 August 2020
بهمن خطیبی ظهر شنبه ۱۱ مرداد در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قرچک افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا به ویژه از زمان اعلام وضعیت قرمز در قرچک، پروتکل‌های بهداشتی به تمام واحد‌ها بخصوص تالارداران، آرایشگاه‌های زنانه، سفره خانه‌ها و سایر صنوف از سوی اداره صمت ابلاغ شده و به صراحت اعلام می‌کنیم در صورت عدم تمکین نسبت به پلمب واحد‌های متخلف اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتباط مستقیم دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران برای پیشگیری و مدیریت حوادث ضروری است.

خطیبی ادامه داد: نیازمند است همه ادارات در حوزه بحران بخصوص در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا ضمن داشتن اقدامات پیشگیرانه و حرکت برنامه محور، بازدید مداوم از حوزه‌های زیرمجموعه را در دستور کار قرار دهند تا زنجیره انتقال این بیماری روز به روز کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکانات محدود بهداشتی و درمانی در جنوب شرق استان تهران و ظرفیت اند بیمارستان‌های منطقه، باید همکاری لازم از سوی همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

فرماندار شهرستان قرچک افزود: درخصوص نحوه برگزاری آیین عزاداری در ماه محرم نیز ابلاغیه‌هایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده که باید جدی گرفته شود و همچنین فرمانداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط ابلاغیه‌هایی به هیئات مذهبی ارسال خواهد کرد که رعایت تمامی موارد ضروری و لازم الاجرا خواهد بود.

وی گفت: در فصل تابستان با توجه گرمی هوا و افزایش دما مهمترین نگرانی در حوزه قطعی آب و برق است که خوشبختانه تا کنون با مشکلات جدی مواجه نبودیم، اما بایستی اصل صرفه جویی از سوی ادارات و مردم رعایت شود تا خدمات رسانی در شرایط حساس کنونی متوقف نشود.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قرچک یادآور شد: درخصوص آبیاری فضای سبز شهری و مشکلاتی که برای شبکه تامین آب شهرستان بوجود آمده بود، اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته تا این مشکل نیز برای همیشه مرتفع شود.

وی افزود: درخصوص دفع پسماند‌های عفونی نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و برخورد لازم با چند واحد درمانی، نتیجه خوبی حاصل شد.

خطیبی اظهار کرد: مادامی که یک مرکز در حال خدمات رسانی در حوزه بهداشتی و درمانی است باید درخصوص دفع پسماند‌ها بطور اصولی و برابر ابلاغیه‌ها اقدام کند، حتی تاکید داریم با توجه به شیوع ویروس کرونا شهرداری نیز با اهتمام بیشتری از ابتدای مرحله تولید توسط خانوار تا مرحله معدوم سازی پسماند با دقت نظر بیشتری اقدام کند.

گفتنی است جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور زاهدی معاون فنی و عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و سایر اعضا برگزار شد.
 
 
منبع: منطقه جنوب شرق تهران
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: