فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تولید و بهره‌برداری از تجهیزات نوین می‌تواند در تأمین امنیت مرز‌ها موثر باشد.
کد خبر: ۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵        01 August 2020

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: در گذشته برای رفع نیاز کوچکترین تجهیزات، وابستگی به سایر کشور‌ها داشتیم که بحمدالله این نیازمندی‌ها با وجود مهندسان و جوانان غیور ایرانی و با خرد جمعی این مجموعه به پایین‌تر حد ممکن رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) باعث افتخار کشور در زمینه تجهیزات نوین اپتیکی است، افزود: این توفیق باعث مباهات مردم کشور و نیرو‌های مسلح و به خصوص بنده و مرزبانان است که به خودکفایی در این زمینه رسیده‌ایم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه تهدیدات پیرامونی در اطراف مرز‌های کشور وجود دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی دارد و با ۱۵ کشور همسایه است؛ این حجم وسیع از مرز‌های کشور به خصوص در حوزه دریا نیازمند تقویت در حوزه اپتیکی است.

سردار گودرزی به امنیت مطلوب مرز‌های کشور اشاره کرد و افزود: احساس امنیت و برقراری آن در کشور با هماهنگی، همدلی و همبستگی بین نیرو‌های مسلح محقق شده و شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) با تولید تجهیزات فنی و اپتیکی و بهره برداری آن توسط نیرو‌های مسلح نیز در تأمین امنیت پایدار کشور نقش ویژه‌ای دارد.

وی بر اهمیت استفاده از تجهیزات نوین اپتیکی در مرز‌ها تأکید کرد و گفت: تولید و بهره برداری از تجهیزات نوین می‌تواند در کنترل قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی نقش موثری داشته باشد.

سردار گودرزی با تأکید بر استفاده از شبیه ساز‌های تیراندازی در یگان‌های مرزی، بهره برداری از تجهیزات طب رزم و شبکه سازی هوشمند در مرزبانی اظهار داشت: با تأکید فرمانده ناجا قرارگاه هوشمندسازی در مرزبانی تشکیل شده و سعی بر توانمندی و هوشمندسازی مرزبانی با استفاده از تجهیزات نوین و مرز بدون مرزبان است.

گفتنی است؛ در این جلسه بر لزوم همفکری مبنی بر تقویت مرز‌ها با بهره گیری از تجهیزات نوین اپتیکی و فنی تأکید شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: