هند با قرارداد خرید ۳۳ جنگنده جدید از روسیه به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار موافقت کرد.
کد خبر: ۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵        31 July 2020

دهلی نو با یک قرارداد تسلیحاتی بزرگ با مسکو برای خرید جنگنده‌های جدید سوخو و میگ برای نیروی هوایی خود موافقت کرد. بر اساس این توافق، تعدادی از جنگنده‌های روسی هند نیز به روز رسانی می‌شوند.

سخنگوی دولت هند روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۲ جنگنده سوخو-۳۰MKI و ۲۱ جنگنده میگ-۲۹S به ناوگان جت‌های جنگنده نیروی هوایی هند اضافه خواهند شد.

مهندسان روسی نیز ۵۹ جنگنده میگ-۲۹S را که پیشتر توسط نیروی هوایی هند مورد استفاده قرار می‌گرفته به روز رسانی خواهند کرد که مجموع ارزش هر دو قرارداد بالغ بر ۲.۴ میلیارد دلار خواهد بود.

هند برای نخستین بار در سال‌های ۱۹۸۰ اولین جنگنده‌های سبک وزن تک نفره را دریافت کرد به همین دلیل در حال حاضر به شدت به جنگنده‌های پیشرفته قرن ۲۱ نیاز دارد.

هر دو جنگنده سوخو-۳۰MKI و ۲۱ جنگنده میگ-۲۹S با هدف پیروزی در نبرد هوایی و دفاع از حرم هوایی کشور میزبان طراحی شده‌اند و برای خلبانان هندی نیز آشنا هستند.

برآورد‌ها حاکی از آن است که ۲۷۰ جنگنده سوخو-۳۰S و ۶۵ فروند جنگنده میگ-۲۹S ستون اصلی خط مقدم نیروی هوایی هند را تشکیل می‌دهند. اما هند تعدادی جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ و رافائل فرانسوی نیز دارد و جنگنده «تجاس» ساخت داخل هند نیز در نیروی هوایی این کشور به کار گرفته می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: