قیمت نفت پس از ۳ هفته، امروز با روند صعودی مواجه شد.
کد خبر: ۷۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶        31 July 2020

به نقل از رویترز، در واکنش به افت بی سابقه رشد اقتصادی آمریکا و در حالی که موارد ابتلا به کرونا در این کشور همچنان در حال افزایش است که می‌تواند تاثیر منفی بر مصرف نفت بگذارد، قیمت نفت پس از رسیدن به پایین‌ترین رقم ۳ هفته اخیر در روز پنجشنبه، امروز با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۱ سنت معادل ۱ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۳۵ سنت رسید.
 
گفتنی است، دیروز نفت برنت ۱.۹ درصد کاهش داشت.
 
قیمت نفت خام آمریکا هم پس از کاهش ۳.۳ درصدی در جلسه قبل امروز ۴۳ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد داشت و به ۴۰ دلار و ۳۵ سنت رسید.

نفت برنت در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه قرار دارد و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز سومین رشد قیمت ماهانه را تجربه خواهد کرد.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سبب شده تا پس از چند ماه روند ترمیمی، مجددا نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای انرژی بالا بگیرد.
 
سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروفند قصد دارند تولید نفت خود را از روز شنبه افزایش دهند و روزانه حدود ۱.۵ میلیون بشکه به عرضه جهانی اضافه کنند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از بیش از ۵۰۰ اقتصاددان، چشم انداز اقتصاد جهانی بار دیگر تیره و تار شده و افزایش موارد ابتلا به کرونا ریسک قرنطینه مجدد شهر‌ها و توقف روند ترمیم اقتصادی را بالا برده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: