محسن رفیق دوست در یادداشتی نوشت: اکثر ائمه جمعه با محافظانشان شهید شدند، آیت‌الله مفتح با محافظانشان شهید شد و چند ترور که توسط نفوذی‌ها انجام شد، مثل حزب جمهوری و نخست‌وزیری را در عدم داشتن محافظ می‌دانند.
کد خبر: ۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷        05 July 2020

روزنامه شرق، پاسخ محسن رفیقدوست به اظهارات محمد غرضی در مصاحبه با این روزنامه را منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

۱- برخلاف تصور و خیال‌های مهندس غرضی، سپاه در روز نهم اسفندماه ۱۳۵۷ و با فرمانی که حضرت امام به آقای لاهوتی داده بودند، زیر نظر دولت موقت تشکیل شد و بنده به دستور بزرگان شورای انقلاب در پادگان عباس‌آباد که محل تشکیل سپاه بود، حضور یافته و به عنوان اولین سپاهی ثبت‌نام کردم. در همان جلسه آقای دانش به عنوان فرمانده سپاه و بنده به عنوان مسئول تدارکات و بقیه برادران هم به عنوان اعضای شورای فرماندهی انتخاب شدند. مسئولیت تهیه مکان و امکانات از روز اول به عهده اینجانب بود، بعد‌ها آقای غرضی تشریف آوردند که ما با دولت موقت به‌شدت اختلاف‌نظر داشتیم.

بنده به اتفاق همین آقای غرضی و مرحوم خانم دباغ در قم به محضر امام شرف‌یاب شدیم، به نشانی آنکه قبل از ملاقات ما مرحوم شهید مدنی از اتاق امام خارج شده و در حضور امام هم بنده حقیر صحبت کردم که ما با دولت موقت مشکل داریم و نمی‌توانیم کار کنیم، ایشان فرمودند: امر سپاه با شورای انقلاب باشد. بنده عرض کردم مرقوم می‌فرمایید، فرمودند: بروید از طرف من به شورای انقلاب بگویید. من این جمله امام را در دفتر یادداشتم نوشتم و به تهران آمده خدمت حضرت آیت‌الله شهید بهشتی تقدیم کردم.

پیروی جلساتی که در روز‌های قبل در محل پادگان جمشیدیه بین نمایندگان افرادی که در پادگان جمشیدیه به فرماندهی ابوشریف و افراد حاضر در گارد دانشگاه به زعامت مرحوم شهید منتظری و اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به نمایندگی مرحوم شهید بروجردی و نمایندگانی از سپاه معروف به سپاه سلطنت‌آباد تشکیل شده بود و در آن جلسه آقای منصوری برای فرماندهی و آقای ابوشریف برای عملیات و آقای کلاهدوز برای آموزش و حقیر برای تدارکات و بقیه هم برای مسئولیت‌های دیگر انتخاب و به شورای انقلاب پیشنهاد شد که احکام این شورا توسط شهید بزرگوار آیت‌الله دکتر بهشتی در تاریخ ۰۲/۰۲/۱۳۵۸ در نمازخانه سپاه داده شد.

وقتی که شهید مطهری شهید شد، بنده پیشنهاد کردم برای شخصیت‌های انقلاب محافظ بگذاریم، آقای غرضی فرمودند: مسئولین را از مردم جدا نکنید، بنده به فرمایشات ایشان توجه نکردم و شخصا برای اکثر مسئولین هم خودرو تهیه کردم و هم محافظ گذاشتم. ایشان فراموش کرده‌اند که اکثر ائمه جمعه با محافظانشان شهید شدند، آیت‌الله مفتح با محافظانشان شهید شد و چند ترور که توسط نفوذی‌ها انجام شد، مثل حزب جمهوری و نخست‌وزیری را در عدم داشتن محافظ می‌دانند، ایشان به لطف خدا آن‌قدر مسن نشده است که حافظه تاریخی‌اش را از دست بدهد و دعا می‌کنم این حافظه ان‌شاءالله بیدار شود.

این مطالب ده‌ها بار توسط بنده عنوان شده و در کتاب اول «برای تاریخ می‌گویم» که خاطرات حقیر از ۱۰ سال اول انقلاب است مشروحا بیان شده است و مورد خدشه هیچ‌کس هم قرار نگرفته است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: