معاون مسکن راه و شهرسازی خبر داد:
معاون مسکن راه و شهرسازی اعلام کرد: در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، در صورت افزایش متقاضیان نسبت به ظرفیت، قرعه کشی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵        04 July 2020

 محمود محمودزاده گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی در چند مرحله انجام شد که مرحله نخست در آبان و آذر سال ۹۸ و مرحله دوم در اسفند ۹۸ به دو صورت حضوری و پیامکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: درمرحله دوم اسفند ماه، ۵۴۲ هزار نفر به صورت حضوری و ۸۱۲ هزار نفر به صورت پیامکی ثبت نام کردند که از این تعداد مدارک ۴۲ درصد از افرادی که به صورت حضوری ثبت نام کردند به استان‌ها و بانک‌ها معرفی شد.

محمود زاده گفت: ۸۱۲ هزار نفر از افرادی که به صورت پیامکی ثبت نام کرده بودند و مهلت تکمیل مدارکشان به پایان رسیده (ششم تیر ماه) به زودی پایش اطلاعات صورت می‌گیرد.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: بعد از اینکه مدارک مورد تایید قرار می‌گیرد به نمایندگی‌های بنیاد مسکن در سایر شهر‌ها ارجاع داده می‌شوند و تا مدارک را تکمیل و به بانک برای افتتاح حساب مراجعه کنند.

محمود زاده درباره قیمت هر متر مربع زمین در طرح ملی مسکن گفت: ثبت نام اولیه با مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است و در شهر‌های جدید به دلیل نبود زیر ساخت ها، به مبلغ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای آماده کردن زیر ساخت‌ها اضافه می‌شود و هر مترمربع زمین بین ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام کرده و مدارکشان کامل است، اما پیامکی دریافت نکردند نگران نباشند و منتظر پیامک بمانند.

محمودزاده گفت: افرادی که در مرحله اول ثبت نام کردند اگر مدارک خود را تکمیل نکردند ثبت نام آن‌ها باطل می‌شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان طرح اقدام ملی حتما به سایت سامانه مراجعه کنند تا از اطلاعاتی که در سامانه بارگزاری می‌شود باخبر شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم بیش از ظرفیت باشد حتما قرعه کشی خواهد شد.

وی افزود: قیمت مسکن طرح اقدام ملی براساس روز خواهد بود، دولت دخالتی در ساخت ندارد و تعاونی‌ها یا بخش خصوصی اقدام به ساخت می‌کنند و سعی می‌کنیم با کمترین قیمت و پرداختی، ساخته شود.

محمود زاده گفت: برخی طرح‌های نیمه تمام در شهر ها‌ی مورد نظر وجود دارد که شرایط آن در سایت طرح اقدام ملی بارگزاری می‌شود و اگر متقاضیان آورده مورد نیاز را تامین کردند می‌توانند زودتر صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سه نرخ اجاره اعلام شد که بر این اساس در شهر تهران تا سقف ۲۵ درصد، کلان شهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد به مبلغ اجاره کنونی اضافه شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه بزودی طرح مالیات از خانه‌های خالی اجرا می‌شود گفت: دریافت کد رهگیری برای اجاره الزامی است و در سامانه ملی املاک و اسکان میزان اجاره ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: متوسط مستاجران در شهر تهران بر اساس امار سال ۹۵ بیش از ۶ میلیو ن. و ۶۰۰ هزار نفر است.

معاون مسکن راه و شهرسازی درباره طرح پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی درخصوص اجاره بهاء گفت: یکی از پیشنهاد‌های به این روش است که تسهیلات توسط بانک به مستاجر پرداخت می‌شود بدین گونه که مستاجر فقط مبلغ سود تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی توضیح داد: به طور مثال فردی که ۱۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک دریافت کرده است، اگر بخواهد اصل و سود را پردخت کند باید ماهانه مبلغ زیادی پرداخت کند اما با این روش، مستاجر فقط سود تسهیلات را پرداخت می‌کند و در پایان اجاره مبلغ به بانک باز می‌گردد، همین موضوع باعث کمک ۵۰ درصدی به مستاجر می‌شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: