دو جنبش فتح و حماس مرحله جدیدی از تلاش ملی مشترک برای رویارویی با طرح الحاق رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
کد خبر: ۷۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸        02 July 2020

به گزارش سایت شبکه المیادین، دو جنبش فتح و حماس در کنفرانس خبری مشترکی امروز (پنج‌شنبه) بر لزوم نادیده گرفتن اختلافات و ورود مشترک به نبردی علیه اشغالگران تاکید کردند.

این در حالی است که وزیر خارجه سابق اسرائیل گفته بود، همکاری فتح و حماس نگران‌کننده است.

دو جنبش فتح و حماس این مرحله جدید از اقدام ملی مشترک را در کنفرانس خبری مشترک صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کردند.

العاروری تاکید کرد: این کنفرانس فرصتی برای آغاز مرحله جدید در جهت خدمت استراتژیک به ملت ما در خطرناک‌ترین مرحله است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: اگر اشغالگران بتوانند طرح الحاق بخشی از کرانه باختری را اجرایی کنند این یعنی الحاق سلسله وار ادامه خواهد یافت. ما باید با این طرح‌ها مقابله کنیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم سکوت کنیم و دست روی دست بگذاریم.

العاروری تاکید کرد: گام الحاق به منزله لغو راه حل دو کشوری است، زیرا با این پروژه نمی‌توان کشور فلسطین را در غزه و کرانه باختری ایجاد کرد. اشغالگران کرانه باختری را سرزمین موعود می‌دانند و آماده‌اند برای عملی شدن آن راهکار‌های خطرناک را هم امتحان کنند.

این رهبر حماس گفت: باید مقابل این طرح، واقعی و صادقانه ایستاد و آن را به ناکامی کشاند و ما قبلا این کار را کردیم و می‌توانیم آن را دوباره تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از الحاق اشغالگران به فکر حل و فصل مساله فلسطینی‌ها در کرانه باختری می‌افتند و سوابقی در زمینه کوچاندن و اخراج آن‌ها دارند.

العاروری تاکید کرد: ما و فتح در مقابله با اشغالگر و ایستادن مقابل طرح‌های آن حتی اگر با هم اختلاف داشته باشیم یکسان عمل کرده‌ایم. تجربه می‌گوید تلاش مشترک در دو انتفاضه اول و دوم در شکست طرح‌های اشغالگران موفق افتاد. به ملت و جوانان و پایگاه‌ها در فتح و حماس این پیام را می‌دهم که در تمام مواضع با هم هستیم و نباید منتظر دستورات مستقیم بود. همه باید وارد تلاش مشترک در مقابله با طرح و دفاع از ملت فلسطین شوند. ما از انواع مقابله و مبارزه علیه طرح الحاق استفاده خواهیم کرد.

العاروری تصریح کرد: ملت ما در غزه آماده هستند و سخنگوی گردان‌های القسام تاکید کرده اعلام الحاق به منزله اعلان جنگ علیه ملت ماست.

جبریل الرجوب نیز اظهار کرد: ما با برادران در حماس برای تقویت سازوکار‌هایی که وحدت ملت را محقق کنند، تلاش خواهیم کرد.

او اضافه کرد: واکنش ملت ما اجماع ملی در رد توطئه آمریکایی اسرائیلی را نشان داد.

الرجوب افزود: ما از وحدت مبارزه مشترک و میدانی در بالاترین سطح انسجام و وحدت صحبت می‌کنیم. از گروه‌های ملی می‌خواهیم با وحدت ما به عنوان فرصتی تاریخی تعامل کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: