وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث و بازسازی محور پلدختر – خرم آباد که در جریان سیل تخریب شده مطالبه مردم و برای دولت حایز اهمیت است.
کد خبر: ۷۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵        02 July 2020
محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه چهارم محور جدید پلدختر – خرم آباد اظهارداشت: پروژه قطعه چهارم محور جدید پلدختر – خرم آباد پروژه‌ای بسیار حایز اهمیت است و این محور متعلق به همه مردم ایران می‌باشد که باید در بازسازی آن تصمیم راهبردی اتخاذ شود.

وی افزود: از این رو وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی ۴۸ کیلومتر از جاده قدیم پلدختر – خرم آباد که آسیب دیده و ۳۰ کیلومتر از آن در جریان سیل ۹۸ به کلی از بین رفته وقت گذاشته و مطالعات لازم انجام گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با انجام وظایف محوله به راهداری و شرکت ساخت زیر بنا‌های حمل و نقل امروز عملیات اجرایی قطعه چهار از محور جدید پلدختر – خرم آباد آغاز شده است.

اسلامی یادآورشد: مناقصه احداث قطعه چهارم محور جدید پلدختر – خرم آباد، انجام و پیمانکار آن انتخاب شده است.

وی افزود: قطعه نخست محور جدید پلدختر – خرم آباد پیش از این کلنگ زنی شده و امروز از عملیات اجرایی آن بازدید شد که فرمانداران شهرستان‌های پلدختر و چگنی باید کمک کنند تا مشکل معارضان مانع از اجرای طرح در مدت زمان تعیین شده نشوند چرا که دلیلی ندارد دستگاه‌های دولتی جلوی پروژه‌های ملی را بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: استاندار لرستان و فرمانداران دستوردادند در راستای اجرای به موقع این پروژه جلوی هرگونه معارض گرفته شود تا در زمان بندی مشخص به بهره برداری برسد.

وی محور پلدختر- خرم آباد را مسیر و نقطه کانونی ترانزیتی دانست و افزود: بازسازی تمام راه‌های مواصلاتی شهرستان پلدختر در برنامه وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به مقدورات بودجه در سال ۹۹ بودجه راه‌های روستایی، استانی شده و ردیف ملی ندارد.

اسلامی با تاکید بر رعایت سرعت مجاز رانندگی در این جاده آسیب دیده ابراز امیدواری کرد: با توافقی که با استاندار لرستان صورت گرفته بتوان با سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه‌های مشترک استانی و ملی در راستای محرومیت زدایی با تکمیل پروژه‌های زیرساختی به پیشرفت استان کمک کرد.

وی افزود: جاده قدیم پلدختر – خرم آباد در طول مسیر نقاطی دارد که به یک نوع اقدام‌های تکوینی مانند بدنه سازی نیاز دارد که بخشی از آن در حیطه کاری وزارت نیرو بود، اما در هر صورت راه و شهرسازی به صورت مشترک ایمن سازی این محور را در دستور کار دارد که ایمن سازی مشکل نقاط حادثه خیز را برطرف می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده پلدختر – خرم آباد که در جریان سیل دچار آسیب جدی شد هنوز به طور کامل بازگشایی نشده و برای دسترسی رانندگان محل تردد در آن با سرعت محدود انجام می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: