برگزاری آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت نیرو به ریاست رئیس جمهور
رئیس جمهور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم گفت: دولت یازدهم و دوازدهم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی و هر پنجاه روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کرده است.
کد خبر: ۷۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲        02 July 2020

 طی یک مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ۱۰ طرح مهم عمرانی در دو استان کرمانشاه و فارس با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد. بر اساس این گزارش این طرح‌ها شامل یک طرح سدسازی در استان کرمانشاه و ۹ طرح آبرسانی، فاضلاب و برق استان فارس است که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده‌اند.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌های عمرانی گفت: دو استان کرمانشاه و فارس از نظر منابع آبی وضعیت خوبی نداشتند و به همین دلیل این پروژه‌ها برای این دو استان تعریف شد.

رئیس جمهور اظهارداشت: اینکه قادریم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه خانه آب شهری افتتاح کنیم، بسیار با اهمیت و افتخار آمیز است.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب تنها ۴ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور وجود داشت که این عدد امروز به ۲۴۲ تصفیه خانه رسیده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین ما در ابتدای انقلاب اسلامی فقط ۲۷ تصفیه خانه آب در کل کشور داشتیم که این رقم اکنون به ۱۵۶ تصفیه خانه رسیده که ۳۷ تصفیه خانه آن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نظم و ترتیب و زمانبندی دقیق در اجرای طرح‌ها و دادن وعده دقیق افتتاح این طرح‌ها به مردم گفت: تحقق این مهم از آرزو‌های من بود و خوشبختانه امروز در بخش آب و برق به این نقطه مهم دست یافته ایم و این باعث نشاط و امیدوار شدن بیش از پیش مردم است.

روحانی پیشبرد طرح‌های آبادانی در منطقه غرب کشور بویژه در بخش‌های مرزی را بسیار با اهمیت

برشمرد و افزود: خوشبختانه در این عرصه کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته و در این راستا ۵۳ سد در نقاط مرزی اجرا شده که از این رقم، ۲۴ سد در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور به آثار ارزشمند این سد‌ها در آبادانی منطقه غرب اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهر‌هایی که در غرب کشور از برکات این سد‌ها بهره مند می‌شود، جزو شهر‌هایی هستند که در دوران دفاع مقدس زیر ضربات دشمن بودند و حتی برخی از آن‌ها به اشغال دشمن در آمده بودند و این افتتاح‌ها و حرکت در مسیر آبادانی، پاسخی به جهاد و ایستادگی مردم این شهر‌ها در دوران دفاع مقدس است.

روحانی افتتاح سد شرف شاه در کرمانشاه و تامین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف شهر سومار را مورد اشاره قرار داد و از وزیران خارجه و راه خواست در مسیر تبدیل سومار به یکی از مرز‌های تجاری ایران با عراق در آینده، تلاش کنند.

رئیس جمهور افزود: سومار می‌تواند یک شهر مرزی مهم ما برای تبادل کالا با عراق باشد و امروز گام مهمی در این زمینه برداشته شد.

روحانی با بیان اینکه تا پایان امسال گام‌های بسیار خوبی برای استان‌های غربی و جنوبی همچون ایلام، کرمانشاه و خوزستان برداشته می‌شود، گفت: در حال تجهیز ۱۸ هزار هکتار از اراضی این منطقه کشور هستیم که تازه‌ترین گزارش نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار هکتار از این میزان آماده شده و بقیه نیز در سال جاری آماده می‌شود.

همچنین روحانی قبل از افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس گفت: در انرژی‌های تجدید پذیر حرکت بسیار خوبی در این دولت صورت کرفته و نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند ظرفیت خوبی برای تولید برق پاک و بدون آلودگی باشد و این مهم است که در نیروگاه‌های خورشیدی از کیلو وات به مگا وات رسیده ایم، باید با توسعه تکنولوژی در این زمینه هر کسی بتواند پشت بام خانه خود را به یک نیروگاه خورشیدی تبدیل و برق مورد نیاز خود را تامین کند و مازاد آن را به دولت بفروشد.

توضیح اینکه فاز اول طرح آب‌رسانی به کلانشهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز، طرح آب‌رسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان، واحد‌های اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز و همچنین ۶ نیروگاه خورشیدی در سطح استان از جمله طرح‌هایی بود که با دستور دکتر روحانی در استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

روحانی همچنین دستور افتتاح سد خاکی شرف‌شاه در شهر سومار استان کرمانشاه را صادر کرد که با بهره‌برداری از این سد آب شرب، کشاورزی و صنعتی مورد نیاز منطقه تأمین می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: