نتایج آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور اعلام شد.
کد خبر: ۷۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸        30 June 2020

یکی از موقعیت‌های شغلی که فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در مقاطع متفاوت به آن فکر می‌کنند، اشتغال در دستگاه‌های دولتی است. ورود به سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌هایی که زیر نظر دولت فعالیت می‌کنند در سال‌های اخیر از طریق آزمونی یکپارچه، طی طرحی ۵ ساله به صورت آزمایشی، تحت عنوان " آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور " امکان پذیر است. اکنون در پی برگزاری هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور امروز ۱۰ تیر ۹۹ نتایج این آزمون اعلام شده است.

اعلام نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور
اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی نتایج هفتمین آزمون استخدامی برخی از دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام شد.

سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام نتایج نهایی تعدادی از دستگاه‌ها در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه‌های منتشر شده در تاریخ‌های ۹۸/۱۰/۱۵، ۹۸/۱۱/۲۶ و ۹۹/۰۱/۱۷ به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ شرکت کرده اند، می‌رساند که نتایج نهایی دستگاه‌های اجرایی شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، سازمان اراضی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان ملی نقشه برداری کشور و سازمان ملی بهره وری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در سایت سنجش قرار گرفته است؛ لذا داوطلبان پس از دریافت نتیجه آزمون، برای اقدامات بعدی از روز شنبه مورخ ۹۹/۰۴/۱۴ به آدرس اینترنتی دستگاه‌های ذی‌ربط مراجعه کنند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۹۹
 
همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم آزمون دستگاه‌های اجرایی ۹۹ برای تامین نیروی انسانی چند سازمان و نهاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود لذا بدیهی است که شرایط عمومی ثبت نام این آزمون برای همه عنوانین شغلی یکسان باشد، اما شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی با توجه به هر سمت و عنوان شغلی متفاوت می‌باشد از این رو مطالعه شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام را برای هر داوطلب حایز اهمیت می‌باشد.  



از مهم‌ترین شرایط عمومی ذکر شده در دفترچه ثبت نام سال‌های اخیر به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱ - تابعیت ایرانی

۲ - تدین به دین اسلام

۳ - التزام به قانون اساسی ایران

۴ - عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

۵ - عدم اعتیاد به مواد مخدر

۶ - عدم سابقه محکومیت

۷ - برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و توانایی متناسب با کار

۸ - دارا بودن گواهی " پایان طرح " و یا " اشتغال به طرح " برای مشمولین قانون پزشکان و پیراپزشکان

۹ - ارائه گواهی " انصراف از طرح " برای مشمولین قانون پزشکان و پیراپزشکان در رشته‌های اختیاری

توجه داشته باشید مقطع و عنوان مدرک تحصیلی معین شده برای هر سمت شغلی از مهم‌ترین موارد شرایط اختصاصی می‌باشد. شرط سنی در هر سمت نکته دیگری است که داوطلبان پیش از ثبت نام می‌بایست مورد بررسی قرار دهند. مصاحبه و ارائه تاییدیه پزشکی بعد از قبولی در ازمون موضوعی است باید در نظر گرفته شود.  

دستگاه‌های متقاضی جذب نیرو در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۹۹
 
در این قسمت به برخی از مهم‌ترین ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی سال‌های گذشته جذب نیرو داشته اند اشاره می‌کنیم: 

آموزش و پرورش: یکی از پرمتقاضی‌ترین دستگاه‌های دولتی برای استخدام، وزارت آموزش و پرورش است که به دلیل بازنشسته شدن نیرو‌های در حال کار، آمار بالای نیروی انسانی از این وزارتخانه خارج شده و این کمبود نیرو در هر سال باعث شده است که آموزش و پرورش در سال‌های اخیر به صورت پیاپی در سمت‌های آموزگار و دبیری دروس مختلف در پایه‌های تحصیلی متفاوت جذب نیرو داشته باشد.

سازمان شیلات ایران: این سازمان در سال‌های پیش برای سمت شغلی کارشناس امور صید و صیادی، کارشناس صنایع و فراوری محصولات آبزیان، کارشناس تولید، تکثیر و پرورش آبزیان، حسابدار، کارشناس امور اداری، کارشناس برنامه ریزی (بازرگانی) و ... به تعداد ۸۶ نفر استخدام نیرو داشته است. این نکته شایان ذکر است کارشناس امور صید و صیادی که ویژه یگان حفاظت آبزیان است علاوه بر تاییدیه پزشکی می‌بایست دارای توانایی بدنی لازم برای فعالیت بر روی دریا و به حالت شناور را داشته باشد.

وزارت راه و شهرسازی: این وزارتخانه در سال گذشته با در نظر گرفتن سهمیه بومی برای برخی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، ایلام، فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر با ضریب ۱/۴ برای هر یک از آزمون‌های کتبی (عمومی و تخصصی) و مصاحبه استخدامی در آزمون دستگاه‌های اجرایی نیرو استخدام کرده است.

وزارت امور و دارایی: تسلط کامل بر زبان انگلیسی از شرایط مهم این آزمون برای کلیه مشاغل این وزارتخانه است. دارندگان مدرک TOEFL با نمره (۸۰) و مدرک IELTS با نمره (۶) در شرایط برابر در اولویت قرار دارند.

سازمان دامپزشکی: از شرایط مهم این سازمان برای استخدام به اخذ تعهد نامه کتبی و محضری از طرف داوطلبان جهت عدم درخواست جابجایی محل کار به مدت ۱۰ سال در صورت قبولی، می‌توان اشاره کرد.

این احتمال وجود دارد دستگاه‌های نام برده شده در سال ۹۹ از طریق آزمون‌های دستگاه‌های اجرایی جذب نیرو نداشته باشند.
 
 
منبع:راهبردمعاصر
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: