تکاپوی دولت برای رونق دهی مضاعف به بازار بورس در جلسه ستاد اقتصادی؛
رئیس‌جمهور از وزیر اقتصاد خواست تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را پیگیری کند.
کد خبر: ۷۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴        30 June 2020
 رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت پس از استماع گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایجاد مشاغل جدید در دوره کرونا، لزوم استفاده از فرصت دوره کرونا برای توسعه دولت الکترونیک را ضروری خواند و بر ضرورت برنامه ریزی و آمادگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری فصل جدید تحصیل دانش آموزان و دانشجویان بر بستر شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
 
روحانی همچنین دستگاه‌های ذیربط را موظف کرد در جهت رفع موانع گسترش کسب و کار‌های مجازی اقدام کرده و برای کمک به رونق آن دسته از کسب و کار‌هایی که در ایام کرونا رونق یافته و استعداد افزایش اشتغال در آن‌ها بیش از دیگران است، برنامه ریزی کند.

رئیس جمهور اظهارداشت: لازم است کارگروهی برای تنظیم روابط بخش خصوصی و دولت در حوزه خدمات نوآورانه در وزارتخانه‌های تخصصی با حضور وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری و وزارت اقتصاد تشکیل شود.

همچنین رئیس جمهور وزارت اقتصاد را مامور کرد تا پیشنهاد وزارت ارتباطات بر تعریف بسته‌های «اعتبار مالیاتی» به جای «معافیت مالیاتی» برای شرکت‌های نوآور را بررسی و برای اجرایی نمودن آن برنامه ریزی کند.

رئیس جمهور از وزیر اقتصاد خواست تسهیل شرایط ورود شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به بورس را پیگیری کرده و حتی الامکان یک بازار اختصاصی به منظور پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود.

در این جلسه گزارش وزیر ارتباطات درباره ایجاد مشاغل جدید در دوره کرونا ارائه شد که بر اساس آن موضوعات سلامت الکترونیک، سرگرمی آنلاین، خدمات حمل و نقل اینترنتی کالا و همچنین خدمات آموزش مجازی و امنیت فضای مجازی از حوزه‌هایی عنوان شدند که در دوره‌ی کرونا رونق نسبی یافته اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: