محققان در چین یک ویروس جدید از رشته ویروس‌های آنفلوانزا پیدا کرده‌اند که می‌تواند بعد از کرونا، دومین بیماری خطرناک جهان باشد.
کد خبر: ۷۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲        30 June 2020

محققان چینی نوعی آنفلوانزای جدید به نام G. ۴ EA H. ۱ N. ۱ را در خوک‌ها شناسایی کرده اند که می‌تواند بیماری همه گیر احتمالی بعدی باشد.

این تحقیق که برای اولین بار در روزنامه علمی پناس در روز دوشنبه منتشر شد، به جزئیات چگونگی آلوده شدن افراد در تماس با خوک‌ها پرداخته است.

خوک‌ها غالباً میزبان واسطه‌ای هستند و یا مخازنی برای ویروس‌هایی که دارای بیماری همه گیر هستند، ایجاد می‌کنند.

محققان در چین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ خوک‌ها را برای مطالعه ویروس‌های آنفلوانزا مورد بررسی قرار داده و به مردم در مورد هرگونه منابع آسم همه گیر در آینده هشدار می‌دهند.

این محققان می‌گویند: نوع جدید آنفلوانزا که اخیراً با نام G. ۴ EA H. ۱ N. ۱ شناسایی شده است، می‌تواند یکی از این موارد باشد. ویروس G. ۴ تمامی ویژگی‌های بارز یک ویروس همه گیر را دارد و می‌تواند بعد از کرونا دومین بیماری خطرناک جهان باشد.

محققان دریافتند که ویروس‌های G. ۴ قادر به اتصال به گیرنده‌های انسانی هستند و می‌توانند خود را در سلول‌های موجود در مجاری هوایی انسان تکثیر کنند. همچنین شواهدی وجود داشت که ویروس را می‌توان از طریق ذرات معلق در هوا منتقل کرد.

نوع جدید آنفلوانزا

نوع آنفلوانزا A (H ۱ N. ۱، که اغلب به آنفلوانزای خوکی گفته می‌شود، منبع اولین بیماری همه گیر آنفلوانزا قرن بیست و یکم در سال ۲۰۰۹ بوده است.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، بیشتر موارد خفیف بود، اما در سطح جهان تخمین زده می‌شود که آنفلوانزای خوکی سال ۲۰۰۹ منجر به مرگ ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر شده است.

مطالعه‌ای در مورد ۳۴۰ نگهبان خوک‌ها که با این حیوان در تماس بوده اند، نشان داد که ۱۰ درصد از نگهبانان به G. ۴ EA H. ۱ N. ۱ مبتلا شدند.

این پژوهشگران می‌گویند: چنین عفونتی، نگرانی‌هایی را برای احتمال تولید ویروس‌های همه گیر ایجاد می‌کند.

محققان توصیه می‌کنند که کنترل G. ۴ EA H. ۱ N. ۱ در خوک‌ها و نظارت بر آن در انسان، به ویژه کارگران صنعت خوک، باید در اسرع وقت اجرا شود.

این ویروس جدید ممکن است هنوز تهدید بزرگی برای انسان نباشد، اما نباید آن را نادیده بگیریم.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: