مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته از حجم بار ترافیک در محور‌های شمالی کشور کاسته شده است.
کد خبر: ۷۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲        04 June 2020

علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور، با بیان اینکه هم اکنون در محور چالوس، در ۵ کیلومتر ابتدای این محور شاهد ترافیک سنگین هستیم گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس (محدوده بیلقان تا بینه) نیمه سنگین و (محدوده‌های دوراهی دیزین، پیچ‌سرهنگ، دهانه جنوبی تونل کندوان و پل زنگوله) پر حجم و روان است.

آشوری افزود: سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

او ادامه داد: در جاده هراز شاهد ترافیک روان هستیم

این مقام مسئول اظهار کرد:  در محور فیروزکوه حد فاصل گیلاوند تا دماوند شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم و در آزادراه تهران-قزوین و همچنین آزادراه تهران- شمال هم شاهد بار ترافیک روان هستیم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آزاد راه کرج - قزوین و بالعکس، قزوین- زنجان، تهران -کرج و بالعکس، آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران -قم، جاجرود-بومهن و رودهن-دماوند بیشترین محور‌های پر تردد جاده‌های کشور در طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او تصریح کرد: تاکنون تصادفی که منجر به افزایش بار ترافیکی در جاده‌های کشور شود گزارش نشده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه با توجه به افزایش و شیوع ویروس کرونا در کشور مسافران باید از تردد‌های غیر ضرور در استان‌های مختلف خودداری کنند گفت: مسافران باید دستورات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنند و از انجام تردد‌های غیر ضرور به ویژه در استان‌های پر خطر خودداری کنند.

آشوری توضیح داد: ما تا چند روز آینده شاهد موج بازگشت مسافران خواهیم بود که با توجه به حجم قابل توجه تردد‌ها در روز‌های پایانی هفته میزان بازگشت پر حجم خواهد بود.

او با بیان اینکه مسافران برای بازگشت حتما به سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ از جمله تلفن گویا، اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ مراجعه کنند، گفت: پلیس راه کشور برای جلوگیری از افزایش ترافیک در جاده‌های کشور محدودیت‌هایی را قرار داده است، بنابراین باید مسافران حتما در جاده‌های کشور با سرعت مطمئن حرکت کنند.

گفتنی است، در طی شبانه روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۳۹ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۸ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۱.۹ اوج تردد بین ساعات ۱۹ الی ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسبتری را برای سفر انتخاب کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: