سخنگوی صنعت برق در گفتگو با پارسینه:
با ۲۰ درصد کاهش مصرف برق، هزینه قبض خود را ۴۰ درصد کمتر دهید
کد خبر: ۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴        31 May 2020
به گزارش پارسینه؛مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با پارسینه از رشد مصرف بی سابقه برق در روز‌های نخست خرداد امسال خبر داد و افزود: دیروز مصرف برق در ساعت پیک دیروز به ۵۰ هزار و ۳۲۱ مگاوات رسیده که نسب به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ درصد معادل ۳ هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.
مدیرکل برنامه ریزی توانیر با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسایی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آینده، گفت: بر همین اساس در هفته آینده هم مصرف بیش از ۵۰ هزار مگاواتی را در ساعت‌های پیک خواهیم داشت.
او همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق در کشور گفت: به ازای هر درجه افزایش دمای کولر‌های گازی، حدود ۳ درصد مصرف برق وسایل سرمایشی کاهش پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر درجه کولر گازی را به جای ۱۸ درجه روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم کنیم، حدود ۱۸ درصد مصرف برق آن کاهش پیدا خواهد کرد.
به گفته سخنگوی صنعت برق، چنانچه مصرف برق مشترکی حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، صورت حساب پرداختی او حدود ۴۰ درصد کمتر می‌شود، چرا که به ازای افزایش مصرف برق، تعرفه آن به صورت پلکانی محاسبه و روند صعودی به خود می‌گیرد.
این مقام مسئول در صنعت برق همچنان در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش تعرفه برق از ابتدای اردیبهشت امسال، گفت: برای کسانی که زیر الگو، مصرف می‌کنند ۷ درصد و برای مشترکین پر مصرف ۲۳ درصد هزینه برق افزایش پیدا کرده است.
 
 
 
منبع:پارسینه
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: