«پارسینه»، گزارش «کیتکو» در مورد سه موج افزایشی قیمت طلا را بررسی می‌کند ؛
در طول ۲۰ ماه گذشته، طلا نشان داده که همچنان می‌توان به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری بر روی آن حساب باز کرد.
کد خبر: ۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴        31 May 2020
به گزارش پارسینه ؛این در حالی است که میزان مشاغل از دست رفته در اقتصاد آمریکا بر اثر شیوع ویروس کووید-۱۹، حالا به حدود ۴۰.۷۷ میلیون شغل رسیده که معادل حدود ۱۰ تریلیون دلار کاهش در تولید ناخالص داخلی این کشور است. به این ترتیب، به نظر می‌رسد نه فقط آمریکا، که بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان همچنان ناچار به حفظ نرخ‌های پایین بهره خواهند بود و این، در دراز مدت به معنی افزایش قیمت طلا است، افزایشی که احتمالاً در سه موج رو به بالا به وقوع می‌پیوندد.
به گزارش «پارسینه» به نقل از «کیتکو»، بازدهی طلا در سال ۲۰۲۰، تا همین حالا حدود ۱۴ درصد بوده است. از دیگر سو، هر چند بانک مرکزی آمریکا، موسوم به فدرال رزرو می‌تواند پول چاپ کند، اما نمی‌تواند شغل هم چاپ کند و به همین دلیل، می‌توان پیش بینی کرد که قیمت طلا با ۳ موج افزایشی، تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ به حدود ۲۵۰۰ دلار به ازای هر اونس برسد.
نگاه به چارت هفتگی بازدهی طلا در ابتدای شروع موج نخست بازار گاوی (بازار صعودی) برای فلز زرد در عین انقباض اقتصادی نشان دهنده این است که پول کاغذی به سرعت در حال از دست دادن ارزش خود است و به این ترتیب، می‌توان انتظار رشد بیش از پیش قیمت طلا را هم داشت.
موج دوم افزایش قیمت طلا ممکن است در سومین فصل سال ۲۰۲۰ (فصل پاییز) آغاز شود. این همان زمانی خواهد بود که فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا کم کم به مدار بر می‌گردند و می‌توان شاهد نوعی بازگشت به فضای رشد اقتصادی بود. موج سوم، اما زمانی آغاز می‌شود که بخشی از بیکاری رخ داده در آمریکا که تصور می‌شد موقتی بوده است، به بیکاری دائمی منجر شود.
این موجب می‌شود که بانک مرکزی آمریکا در کنار بسیاری از دیگر بانک‌های مرکزی در جهان، باز هم نرخ بهره را پایین‌تر بیاورند و اجرای سیاست‌های سوسیالیستی را در دستور کار قرار بدهند. این رخدادها، در کنار هم می‌توانند موجب افزایش بیش از پیش قیمت طلا بشوند و با این همه، در بازار فلزات گران بها باید همواره به روز باشید تا حتی در صورت تغییر جهت بازار، زیان خود را به حداقل برسانید.
 
 
 
 
منبع:پارسینه
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: