اطلاعیه بانک مرکزی درباره حراج اوراق دولتی روز یکشنبه
بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های تامین سرمایه نیز می‌توانند در حراج اوراق دولتی یکشنبه شرکت کنند.
کد خبر: ۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱        30 May 2020
 به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز چهارشنبه ۷ خردادماه ۱۳۹۹ در خصوص برگزاری اولین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی توسط کارگزاری بانک مرکزی، به اطلاع می‌رساند علاوه بر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه نیز می توانند در این حراج شرکت نمایند و سفارش‌های خرید خود را تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز یکشنبه ۱۱ خردادماه از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت نمایند. لازم به توضیح است که بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند سفارش‌های خرید خود را تنها در یکی از سامانه‌های بازار بین‌بانکی یا مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال نمایند.


اوراق منتشر شده از نوع مرابحه عام، کوپن دار با نرخ سود ۱۵ درصد سالانه و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) به شرح جدول زیر می باشند:

اجازه مشارکت بورسی‌ها در بازار بدهی صادر شد

لازم به توضیح است که بانک‌ها وموسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند سفارش‌های خرید خود را تنها در یکی از سامانه‌های بازار بین‌بانکی یا مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال نمایند.اوراق منتشر شده از نوع مرابحه عام، کوپن دار با نرخ سود 15 درصد سالانه و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) به شرح جدول زیر می باشند:بانک مرکزی سفارشات دریافت شده را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارايی ارسال می‌کند و وزارتخانه مزبور، حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در سازوکار حراج اقدام می‌ کند. در نهايت، عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان انجام می‌شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: