معاون وزیر اقتصاد به فعالان اقتصادی خبر خوش داد؛
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، زمان اخذ مجوزها از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹        30 May 2020

 محمدعلی دهقان دهنوی روز شنبه در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار» که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، اظهار داشت: کاری که امروز انجام می‌شود مربوط به یکی از ۱۰ شاخص ارزیابی فضای کسب و کار در دنیاست.

وی افزود: این شاخص مربوط به الزامات و مجوز‌هایی است که یک فرد برای آغاز به کار باید اخذ کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد ادامه داد: تاکنون برای اخذ این مجوز‌ها به طور متوسط ۷۲ و نیم روز طول می‌کشید که از این نظر در دنیا جایگاه ۱۷۸ را در دنیا دارا بودیم.

دهقان خاطر نشان کرد: در بهترین کشور دنیا این مجوز‌ها تنها نیم روز طول می‌کشد.

وی گفت: دلیل طولانی بودن این روند وجود نظارت پیشینی در کشور بود که تلاش کردیم آن را به نظارت پسینی تبدیل کنیم.

وی افزود: باید اجازه دهیم افراد برای ثبت شرکت و ارتباط با سازمان‌هایی مانند مالیات و تامین اجتماعی به حداقل‌ها رضایت دهیم و بقیه را به پس از راه اندازی موکول کنیم.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار داشت: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، این روند از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش می‌یابد.

دهقان با اشاره به حمایت وزیر اقتصاد از این طرح گفت: با تایید وزیر اقتصاد ۵۵ روزی که برای احراز هویت در سامانه مالیاتی نیاز بود حذف شده است که بر اساس آن، نیازی به اخذ کد اقتصادی نیست و شناسه ملی افراد همان کد اقتصادی می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: