منابع سیاسی یمن وضعیت حال عمومی " عبد ربه منصور هادی " رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که از چند سال قبل مقیم عربستان شده را وخیم اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷        29 May 2020

پایگاه اطلاع رسانی یمن نیوز روز جمعه بدون ذکر نام این منابع سیاسی به نقل از یک نفر از آن‌ها افزود: منصور هادی دچار بیماری شدید و زمین گیر شده است.

وی تصریح کرد: حال کنونی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن فراتر از مشکلات جسمی است که وی قبلاً دچار آن شده بود.

در همین حال " منیر الماوری " از فعالان سیاسی یمن نیز گفت که منصور هادی طی روز‌های گذشته دچار سکته شده و به دلیل شرایط بحرانی خود نتوانست برای درمان به آمریکا برود.

به گفته وی، رئیس جمهور مستعفی یمن اکنون به سختی سخن می‌گوید و به دلیل سکته توانایی راه رفتن ندارد.

الماوری مشخص نکرد که منصور هادی به سکته مغزی یا قبلی دچار شده است.

منصور هادی در سال ۲۰۱۲ و در اثر انقلاب مردمی و با سرنگونی عبدالله صالح دیکتاتور یمن روی کار آمد و رئیس جمهوری یمن شد، ولی به جای خدمت به یمنی‌ها وی نیز همانند صالح عملا مجری دستورات ریاض گردید و به ملت خود پشت کرد؛ همین امر موجب شده تا یمنی‌ها با منصور هادی نیز مخالفت کنند. به دنبال تحولات یمن در سال ۲۰۱۵ وی از منصب خود استعفا کرد و ابتدا به عدن رفت و با پس گرفتن استعفای خود، این شهر را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

ولی طولی نکشید که وی به همراه شماری از اعضای کابینه خود به ریاض فرار کرد و در هتل‌های این کشور اقامت گزید؛ از همان زمان توطئه آل سعود برای حمله به یمن با بهانه بازگرداندن هادی منصور به این کشور رقم خورد و در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ عربستان با تشکیل ائتلافی از کشور‌هایی همچون امارات و بحرین و آمریکا و مزدورانی از دیگر کشور‌های عربی به یمن حمله کرد، تهاجمی که هنوز هم با شدت فراوان ادامه دارد، ولی بوی شکست آن برای همگان پس از شش سال به مشام می‌رسد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: