معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان در گیلان گفت: ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شد.
کد خبر: ۷۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲        28 May 2020

محمد باقر نوبخت پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان اظهار داشت: درحال حاضر در شرایط متفاوتی نسبت به سنوات گذشته قرار داریم؛ شرایطی که متأثر از تحریم‌ها و کرونا است، زیرا همزمان با شیوع کرونا، شاهد رکود جهانی، افزایش بیکاری و عوارض ناشی از آن در کل دنیا بودیم که در کشور ما نیز به وجود آمد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مدیریت تحریم‌ها در کشور افزود: از نظر دشمنان ما حق تامین دارو و فروش یک قطره از نفت‌مان را نداشتیم، اما همین دشمنان امروز شاهد هستند که کشتی‌هایمان با محموله بنزین به ونزوئلا می‌رسند که به‌نوعی مقابله با تحریم و یک دستاورد است که نشان می‌دهد ما تحریم‌ها را با همه پیش‌بینی‌ها پشت سر گذاشته و با برنامه درحال جلو رفتن هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه شرایط استان‌ها در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا بسیار سخت بود، اما امروز تجهیزاتی که برای بیمارستان‌ها فراهم شده قابل توجه است گفت: امروز وضعیت کشور‌هایی که حتی ما را تحریم کردند متفاوت است و همه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند، اما اگر وضعیت فعلی کشور را از لحاظ مهار بیماری و تامین تجهیزات در اسفندماه سال گذشته مقایسه کنیم در واقع وضعیت‌مان خیلی بهتر شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال قصد داریم ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی را در امور مختلف به مصرف برسانیم و این منابع را در بخش واگذاری سرمایه‌های ملی هزینه کنیم بیان کرد: نظام اسلامی با همه سختی‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهد و دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان را باید در ۳ محل هزینه کنیم تصریح کرد: یکی برای امور هزینه‌ای که دارای دو بخش پرداخت‌های پرسنلی و سایر هزینه‌ها در دستگاه‌ها است و اگر در بخش سایر دستگاه‌ها صرفه‌جویی منابع داشته باشیم پرداخت‌های پرسنلی تنظیم می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید منابع فعلی را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا اثرگذار باشد خاطرنشان کرد: امسال باید به اجرای طرح‌های عمرانی بپردازیم و با توجه به اینکه دریافت‌های شاغلان و بازنشستگان کشور افزایش یافته است مدیریت هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوبخت با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در کشور پرداخت شد تا جایی‌که پرداخت طرح‌های عمرانی ۳ برابر شد عنوان کرد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته پروژه‌های آزادراه همت-کرج و تهران-شمال را پیگیری کرده و طرح‌های ما یکی پس از دیگری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال با وجود تمام سختی‌ها و مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد توانستیم حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در کشور پرداخت کنیم ابراز داشت: علاوه بر این، پول نقد در اختیار پیمانکارانمان قرار خواهیم داد و شاهد افتتاح طرح‌ها خواهید بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اتصال ۷۳۰ کیلومتر راه آهن چابهار به زاهدان در سال ۹۹ تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های مربوط به شبکه ریلی همواره با برنامه‌ریزی حرکت کردیم تا مشکلی ایجاد نشود و راه‌آهن چابهار به زاهدان امسال به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

نوبخت با تاکید بر تقویت صندوق بیمه بیکاری و ایجاد و حفظ اشتغال افزود: همه جای کشور شبیه کارگاه است و جوانان به شکلی مشغول هستند و کرونا نشان داد که کشور‌های بزرگ را می‌تواند زمین‌گیر کند، اما ما نشان دادیم با گام به سمت جلو کرونا را مهار می‌کنیم و خدمات و اقدامات موثر نیز در سطح ملی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران خدمت خود ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور تخصیص داده و امضا کردم بیان کرد: به کمک نظام بانکی کشور لیستی از اینکه واحد‌های تولیدی ما چقدر اشتغال و تسهیلات می‌خواهند تهیه کردیم و همه این‌ها محصول تلاش و نیازمند برنامه‌ریزی و بودجه است.

معاون رئیس‌جمهور به لزوم برنامه‌ریزی جهت رشد تولید و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و عنوان داشت: امسال نیز طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان با سرعت بیشتری پیش می‌رود و ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان سرافراز خواهد شد و همچنان شاهد کاهش نرخ بیکاری در گیلان خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تحویل ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی محرومان در روز گذشته در خاش و ایرانشهر خبر داد و با بیان اینکه قرار است ۵ هزار واحد دیگر آماده شود خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که هزاران نفر در کشور در خانه‌های نوساز ساکن می‌شوند و از امروز ساخت هزار واحد مسکونی دیگر در گیلان آغاز می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت در این شرایط سخت حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داده است تصریح کرد: دولت در سال گذشته ۴۴۸ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان مصوب کرده که از این میزان ۴۴۱ میلیارد تومان آن پرداخت‌شده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: