مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده گفت: پیشرفت فیزیکی کل واحد‌های خسارت دیده در استان به ۸۴ درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹        24 May 2020

حامد روحانی مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده در ،با اشاره به اینکه ۱۲ هزار ۹۹۲ واحد مسکونی به دلیل وقوع سیل در سال گذشته دچار خسارت‌های ۱۰۰ درصدی شده اند، بیان کرد: یک هزار و ۱۸۹ واحد شهری و ۱۱ هزار و ۸۵۳ واحد روستایی به صورت کامل بر اثر سیل تخریب شدند که بازسازی آن‌ها در حال انجام است.

اوادامه داد: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد از ۱۲ هزار واحد مسکونی ساخت آن‌ها به اتمام رسیده و در حال انجام مراحل تزئیناتی این واحد‌ها هستیم که البته بخش عمده‌ای از این واحد‌ها متناسب با سلیقه خود ساکنان واحد‌ها انجام می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هم تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: بازسازی واحد‌های تعمیراتی هم در این مناطق در حال انجام بود که همزمان با شیوع ویروس کرونا سرعت ساخت واحد‌ها و بازسازی در روز‌های پایانی سال گذشته بسیار کاهش یافت.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده تصریح کرد: یک هزار و ۹۰۳ واحد مسکونی در این ایام دچار خسارت‌های تعمیراتی شدند که خوشبختانه ۱۰۰ درصد از اجرا و تکمیل این واحد‌ها هم در حال اجرا است.

روحانی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی کل واحد‌های خسارت دیده در استان به ۸۴ درصد رسیده است، گفت: همکاری متقاضیان و دستگاه‌های مختلف در بازسازی و انجام تعمیرات این واحد‌ها بسیار خوب بوده است.

او اضافه کرد: ۱۱ هزار واحد مسکونی در مرحله سقف زنی است و بخش عمده‌ای از ساخت این واحد‌ها به اتمام رسیده است.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی و ساخت این واحد‌ها پرداخت شده، گفت: بخش عمده‌ای از این تسهیلات هم برای واحد‌های احداثی و تعمیراتی به حساب متقاضیان واریز شده است.

مسئول ستاد هماهنگی مناطق سیل زده با اشاره به اینکه بازسازی، ساخت و اتمام واحد‌های خسارت دیده براثر سیل در مناطق سیل زده به صورت ناگزیر باید انجام شود، گفت: بازسازی‌ها نمی‌شود به صورت کامل متوقف شود، اما باید بتوانیم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی آن‌ها را انجام دهیم.

روحانی اظهارکرد: امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی در استان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم هرچه سریعتر ساخت این واحد‌ها را به اتمام برسانیم.

او با اشاره به اینکه با وجود ارائه کمک‌های مردمی برای اتمام و تحویل هرچه سریعتر این واحد تاکنون هیچ یک از تسهیلات و یا کمک‌های بلاعوض به کم نشده است، بیان کرد: تاکنون ۸ هزار تن سیمان توسط بنیاد مستضعفان به مناطق سیل زده و زلزله زده اهدا شده است.
 
 
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: