وزیر جهاد کشاورزی تشکیل ستاد تنظیم بازار در حوزه نهاده‌های دامی در وزارت جهاد کشاورزی را به هیات دولت پیشنهاد داد: با توجه به الزامات قانونی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری تایید شد.
کد خبر: ۷۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶        23 May 2020

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «کاظم خاوازی» در جلسه هم اندیشی با تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های بخش خصوصی با اشاره به اینکه تولید محصول کشاورزی و صادرات آن باید توسط یک سیاست واحد اداره شود، افزود: از آنجایی که وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار تنها یک عضو از ۱۴ عضو بوده و تصمیم‌گیری‌ها بیشتر معطوف به مصرف‌کننده است، پیشنهاد اجرایی شدن تشکیل ستاد تنظیم بازار در حوزه نهاده های دامی در وزارت جهاد کشاورزی را به هیئت دولت دادیم که توسط معاون اول رئیس‌جمهوری تایید شد.

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم که در کنار تشکل‌ها باشیم تا در تصمیم‌گیری‌ها با هم مشورت کنیم و بتوانیم با همراه شدن با هم از تولیدکننده دفاع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قدم دوم ما این است که صادرات محصولات کشاورزی در اختیار ستاد تنظیم بازار تشکیل شده در وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

خاوازی با اشاره به مساله تهاتر در محصولات کشاورزی تصریح کرد: مسئله تهاتر در هیات دولت مطرح و تایید شده و باید توسط تشکل‌ها پیگیری شود که از این طریق می‌توانیم با صادرات مرغ، گوشت و محصولات دیگر مورد نیاز بخش را وارد کنیم.

وی افزود: در بحث صادرات محصولات کشاورزی با رایزنی با وزارت خارجه مقرر شد تا رایزن‌ها و دیپلمات ها برای صادرات محصولات کشاورزی همکاری بیشتری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تخصیص ارز به واردات نهاده‌های کشاورزی و دامی عنوان کرد: برای واردت جو، ذرت و کنجاله سویا ارز دولتی همچنان پابرجا و تمام این کالاها جزوه کالاهای اساسی محسوب می شود.

وی درباره واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی اظهارداشت: واگذاری ها باید با جزئیات اتفاق بیفتد و ما هم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد واگذاری‌ها را پیگیری کنیم.

خاوازی تصریح کرد: اصلاح نظام توزیع باید در دستور کار قرار گیرد و مقرر شده سامانه بازارگاه با یک سامانه دیگر جایگزین شده تا مشکلات توزیع مرتفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش وزن برخی دام ها در استان های کشور و نیاز به صادرات افزود: در رابطه با صادرات دام با معاون امور تولیدات دامی جلساتی داشتیم و مقرر شده که این موضوع به سرعت ساماندهی شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: