رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت‌های اسلامی به پشتیبانی از ملت فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات، طومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو کنند.
کد خبر: ۷۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸        20 May 2020
با فرارسیدن روز جهانی قدس، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هشدار به رژیم صهیونیستی از ملت‌های مسلمان به‌ویژه مردم شریف کشورمان خواست حال که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده از طرق دیگر انزجار خود را از این رژیم غاصب اعلام دارند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام راحل عظیم‌الشأن و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس آن رژیم صهیونیستی است.

هر ساله در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، دعوت عارف و سالک حق، حضرت امام خمینی «قدس سره» در گوش جهانیان طنین‌انداز می‌گردد که:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند» (صحیفه امام، ج. ۹، ص. ۲۶۷).

تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی‌شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد. از این‌رو، دولت‌های اسلامی باید در مقابله با سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، متحد شده و به پشتیبانی از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، طومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو کنند.

مسلمانان به‌ویژه مردم فلسطین باید به این باور برسند که آخرین راه و امید برای آزادی فلسطین، همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مد ظله العالی» بر آن صحه گذاردند که:

«در داخل فلسطین باید این شعله‌ی مقدس (انتفاضه) روز به روز برافروخته‌تر بشود و… پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون و مبارزه واقعی و محسوس ملت فلسطین در داخل، این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطین را به سنگ خواهد کوبید [ان شاءالله]» (بیانات در خطبه‌های نمازجمعه/۱۶ فروردین ۱۳۷۰).

مجلس خبرگان رهبری در سالی که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی که شاید از این موضوع احساس سرخوشی نماید از ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت مسلمان ایران می‌خواهد پرقدرت‌تر از گذشته با مدد جستن از ذات حضرت باری تعالی و استفاده از طرق دیگر، نگذارند این شادی کاذب به کام غاصبان قدس شریف، خوش آمده با زنده نگه داشتن آرمان قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام دارند و بدانند این وعده خداوند که «باطل ماندنی نیست»، قطعی است ان شاءالله.

«وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: