وزیر علوم گفت: هیچ نسخه واحدی برای بازگشایی همه دانشگاه‌های کشور قابل ارائه نیست و تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات، فواصل پذیرش بر عهده دانشگاه‌ها است.
کد خبر: ۷۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷        20 May 2020
نشست مجازی معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت و جمعی از معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع «دانشگاه اجتماعی؛ مسائل امروز، افق فردا» در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

غلامی در این نشست با اشاره به اینکه این‌گونه نشست‌ها جزو دستاورد‌های آموزش عالی به واسطه درگیری با بیماری شایع جهانی شناخته می‌شود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به نوعی تبدیل به توفیق اجباری برای آموزش عالی کشور شد. امروز دیگر محدودیت‌های زمانی و مکانی برای برگزاری نشست با مدیران استانی برداشته شده و باید بتوانیم از این ظرفیت به وجود آمده مانند دیگر ظرفیت‌ها همچون آموزش مجازی در سطح دانشگاه، منطقه و کشور استفاده کنیم. خوشبختانه معاونت فرهنگی و اجتماعی اقدامات قابل توجهی در ماه‌های اخیر در ارتباط با دستاورد‌های آموزش عالی کشور در دوران شیوع کرونا انجام داده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه خوشبختانه مشکلی در ارتباط نسل جوان با تکنولوژی‌های روز نداریم و جوانان به راحتی با این تکنولوژی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهم این است که در ارائه خدمات به جامعه مخاطب خود؛ یعنی دانشجویان، دقیق، سریع و باکیفیت لازم عمل کنیم. بایستی از ظرفیت دانشجوها، تشکل‌های فرهنگی و همکاران هیئت علمی استفاده کنیم. خوشبختانه کشور ما به خوبی توانسته است در زمینه کنترل شیوع بیماری اقدام کرده و آمار و اطلاعات منتشر شده آن نیز در این بخش آماری واقعی و شفاف بوده است.

غلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: هیچ نسخه واحدی برای همه دانشگاه‌های کشور قابل ارائه نیست و تاریخ بازگشایی صرفاً تاریخ شروع ستادی محسوب می‌شود. تصمیم‌گیری در خصوص جزئیات، فواصل پذیرش و… بر عهده دانشگاه است تا توزیع جمعیت را مبتنی بر شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی کنترل و ساماندهی کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید به سوی حفظ نظم برقرار شده در دوران اخیر برای مسیر پیش روی محیط‌های دانشجویی باشند. در شرایط فعلی، نظم برقرار شده اجباری بوده و امیدواریم در آینده به انتخاب تبدیل شده و وارد عادات و رفتار‌های ماندگار شود.

وی در ادامه افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب برای ترم و سال تحصیلی آتی انجام شود.



منبع:وزارت علوم
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: