یک ماه پس از رویارویی با قایق های سپاه پاسداران؛
نیروی دریایی آمریکا هشدار داد شناور‌هایی را که به ۱۰۰ متری ناو‌های این کشور در خلیج فارس نزدیک شوند به عنوان تهدید در نظر خواهد گرفت و علیه آن‌ها اقدام قانونی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴        20 May 2020

هشدار آمریکا به شناور‌هایی که به ۱۰۰ متری ناو‌ها نزدیک شوند
 
 نیروی دریایی ایالات متحده به دریانوردان در خلیج فارس هشدار داد که فاصله ۱۰۰ متری با ناو‌های آمریکایی را حفظ کنند، در غیر این صورت «به عنوان یک تهدید تلقی شده و هدف اقدامات دفاعی قانونی قرار می‌گیرند.»

خبرگزاری رویترز که این خبر را منتشر کرده، هدف اصلی آن را نیرو‌های نظامی ایران دانسته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش از این هشدار داده بود اگر شناور‌های ایرانی برای آمریکایی‌ها مزاحمت ایجاد کنند، به آن‌ها شلیک خواهد شد.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است این هشدار به معنای تغییر در قواعد درگیری ارتش آمریکا نیست.

فرماندهی مرکزی نیرو‌های دریایی ایالات متحده که در بحرین مستقر است، در بیانیه‌ای گفته است هشدار جدید «به منظور کمک به امنیت، به حداقل رساندن ابهام و کاهش خطر اشتباه محاسباتی طراحی شده است.»

ماه گذشته گزارش شد که ۱۱ شناور ایرانی تا ۹ متری کشتی‌های نیروی دریایی و گارد ساحلی آمریکا در خلیج فارس نزدیک شده بودند. ارتش آمریکا آن را رفتاری «خطرناک و تحریک آمیز» توصیف کرد.

سپاه پاسداران هم در بیانیه‌ای این رویارویی را ناشی از «اقدامات غیرحرفه‌ای و تحریک کننده تروریست‌های امریکایی و بی‌توجهی آن‌ها به اخطار‌ها و هشدارها» دانست و تهدید کرد که هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ خواهد داد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: