رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: برای جریمه خودرو‌های پلاک بومی که در سطح شهر مشهد تردد غیرضروری داشته باشند، منتظر دستور شورای تامین استان هستیم.
کد خبر: ۷۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴        29 March 2020
سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل اظهار کرد: این طرح هنوز اجرا نشده و برای اجرای این طرح منتظر دستورات مسئولان استانی هستیم، هنوز دستور خاصی از مسئولان استانی به پلیس راهور برای اجرایی کردن این طرح داده نشده است، لذا در حال برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در صورت اجرایی شدن طرح هستیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد در اطراف حرم مطهر رضوی همانند گذشته اجرا می‌شود، ادامه داد: اعمال قانونی مبنی بر طرح زوج و فرد از درب منازل از سوی پلیس راهور خراسان رضوی صورت نگرفته، چرا که هنوز هیچ ابلاغی مبنی بر اجرا شدن این طرح از سوی مسئولان ذی ربط به ما داده نشده است.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل دارای نواقصی است

سرهنگ دهنوی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعطیلی حمل و نقل عمومی اجرایی شدن طرح زوج و فرد از درب منازل، رفت و آمد افرادی را که دارای مشاغل حساس هستند را دچار مشکل می‌کند، افزود: ایراد اصلی و اساسی ما به این طرح نیز همین است، با توجه به تعطیلی حمل و نقل عمومی در این ایام، رفت و آمد کادر درمانی که باید در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند و یا حتی نیرو‌های نظامی و انتظامی که باید در محل خدمت خود حاضر باشند دچار مشکل خواهد شد، لذا همه این موارد در کنار هم تناقضی در اجرای این طرح است که در جلسات مکرر با مسئولان استانی در میان گذاشته شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه فعلاً تا این لحظه ما به این نتیجه رسیدیم که اجرایی شدن طرح زوج و فرد لزومی ندارد، افزود: آمادگی کافی برای اجرای طرح را داریم، اما انتظار ما این است که مردم با رعایت کردن و بیرون نیامدن اجرای این طرح را به تعویق بیندازند.

ارسال پیامک تخلف از سوی پلیس راهور نبوده است

وی در پاسخ به این سوال که اگر طرح اجرا نمی‌شود پس پیامک‌هایی که مبنی بر اعمال قانون برای برخی از مردم ارسال شده است، مربوط به چه می‌شود، ابراز کرد: اگر پیامکی در این خصوص برای مردم ارسال شده، از سوی پلیس راهور خراسان رضوی نبوده است و این پیامک‌ها باید مورد بازبینی قرار بگیرند.

سرهنگ دهنوی افزود: اگر مردم رعایت کنند و ترافیک کمتری در سطح شهر شاهد باشیم لزومی بر اجرای این طرح از درب منازل نیست، اما اگر مسئولان استانی به این نتیجه برسند که تعداد خودرو‌های سطح شهر زیاد است، دستور به اجرای طرح خواهند داد و ما ناچار به اجرای آن هستیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که کمترین تردد را در سطح شهر داشته باشیم، لذا با توجه به این شرایط طرح زوج و فرد مصداق پیدا نمی‌کند و امکان اینکه اجرایی نشود نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال رایزنی با استانداری خراسان رضوی هستیم تا پیام‌های هشداری را برای همه شهروندان به خصوص افرادی که در سطح شهر تردد دارند، داشته باشیم.

بازگرداندن پلاک‌های غیربومی از ورودی‌های شهر مشهد

سرهنگ دهنوی ادامه داد: در حال حاضر خودرو‌هایی که از شهر‌های دیگر به مشهد سفر می‌کنند، اعمال قانون می‌شوند و خودرو‌های آن‌ها در ورودی‌های شهر بازگردانده می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه هدف ما اجرایی کردن طرح محدودیت تردد در شهر است و به مردم هشدار خواهیم داد که از منازل خود خارج نشوند، اظهار کرد: طرح زوج و فرد نواقصی دارد، چراکه خودرو‌هایی که پلاکشان زوج است در روز‌های زوج و پلاک‌های فرد در روز‌های فرد امکان تردد دارند و همین امر باعث رفت و آمد در سطح شهر می‌شود.

در صورت موافقت شورای تأمین خودرو‌های پلاک بومی در صورت تردد در شهر جریمه می‌شوند

سرهنگ دهنوی در پاسخ به این سوال که آیا خودرو‌های پلاک بومی با تردد در سطح شهر جریمه خواهند شد یا نه، ابراز کرد: ما منتظر دستور شورای تأمین استان هستیم اگر این دستور صادر شود ما برای تردد‌های غیرضروری در سطح شهر نیز جریمه در نظر خواهیم گرفت.

اعمال قانون در روز طبیعت تشدید خواهد شد

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های تردد خودرو‌ها در روز طبیعت، گفت: در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها برای تردد در سطح شهر، بلوار نماز و ییلاقات طرقبه و شاندیز در حال اجراست و قطعاً اعمال قانون و محدودیت تردد در روز طبیعت تشدید خواهد شد.

وی گفت: در روز ۱۳ فروردین محدودیت تردد در بلوار وکیل آباد، امامت، معلم، در مناطقی که نزدیک پارک‌ها و بوستان‌ها است اعمال خواهد شد.

سرهنگ دهنوی با بیان اینکه محدودیت کامل تردد در سطح شهر در ۱۳ فروردین برای همه خودرو‌ها اجرا خواهد شد، اظهار کرد: معابر در این روز توسط پلیس راه مسدود خواهد شد. انتظار ما از مردم این است که خود رعایت کنند نه اینکه ما اعمال قانون کنیم.

لازم به ذکر است، طی تماس خبرنگار مهر با مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، ایشان همانند موارد گذشته حاضر به پاسخگویی نبودند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: