سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۸ درصد فوت‌شدگان سن بالای ۶۰ سال داشتند، گفت: ۳۲ درصد باقی‌مانده نیز دارای سابقه بیماری‌های زمینه‌ای یا مصرف دارو‌های سرکوبگر سیستم ایمنی بوده‌اند.
کد خبر: ۷۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵        25 March 2020

کیانوش جهانپور، با بیان اینکه ۱۴۳ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته فوت‌کرده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۶۸ درصد فوت‌شدگان از افراد سالمند و بالای ۶۰ سال بوده‌اند و ۳۲ درصد باقی‌مانده نیز از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند و یا دارو‌های سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کردند. این امر مستلزم توجه بیشتر به این گروه‌های آسیب‌پذیرتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: فاصله‌گذاری اجتماعی با تایید ریاست جمهوری اجرا خواهد شد. لغو تردد‌های ضروری نخواهیم داشت و تامین مایحتاج ضروری مردم در این طرح لحاظ شده، اما از تردد‌های شهری و بین‌شهری غیرضروری جلوگیری به عمل خواهد آمد و همچنان در سطح سوم قرنطینه خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در امر پیشگیری و کنترل کرونا، از مردم خواست تا در سامانه salamat.gov.ir خوداظهاری کنند.

جهانپور با اشاره به غربالگری بیش از ۴۷ و نیم میلیون نفر در کشور، خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از اقدامات مدیریتی و مداخله‌ای قابل توجهی بود که می‌توان آن را در دنیا منحصر به فرد تلقی کرد که با ثبت نام مردم در این سامانه حاصل شده است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: