مرکز ملی مقابله با بیماری‌ها در لیبی (یک سازمان دولتی است) ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰        25 March 2020

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، در بیانیه این مرکز آمده است، وزارت بهداشت تدابیر لازم برای مداوا و درمان کامل فرد مبتلا را در نظر خواهد گرفت.

این مرکز از شهروندان خواست احتیاط‌های لازم را داشته باشند و به تدابیر پیشگیرانه اعلام شده از سوی مرکز و وزارت بهداشت عمل کنند.

در این راستا احمد الحاسی، سخنگوی رسمی کمیته مشورتی پزشکی مقابله با اپیدمی کرونا گفت، سازمان جهانی بهداشت همچنان ویروس کرونا را در اولویت بیماری‌ها و خطرناک‌ترین آن‌ها در این مرحله می‌داند.

الحاسی گفت، براساس آمار‌های بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به ۳۲۳ هزار و ۹۳۰ مورد، تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس به ۱۴ هزار و ۵۱۰ تن رسیده و همچنین خاورمیانه که لیبی هم جزئی از آن است دربرگیرنده ۲۵ هزار و ۳۷۵ مورد ابتلا و ۱۷۴۱ مورد مرگ و میر است.

به گفته این منبع، لیبی شاهد چهار مورد احتمال ابتلا است که یکی در طبرق و سه مورد دیگر در شهر البیضاء هستند، آن‌ها تحت کنترل آزمایشگاهی قرار دارند و نتایج آزمایش‌های آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق توصیه‌های کمیته مشورتی به کمیته عالی لیبی نخواهد توانست مقابل این ویروس بایستد در این مرحله با توجه به کمی امکانات پیشگیری بسیار مهم است، زیرا درمانی برای این ویروس تاکنون یافت نشده است، لذا مردم در خانه‌هایشان بمانند و تغییر منع آمد و شد کلی به جزئی به این دلیل بود که خلیفه حفتر، فرمانده کل نیرو‌های مسلح در شرق می‌خواست مردم نیاز‌های ضروری‌شان را تامین کنند، اما ما به مردم توصیه می‌کنیم تنها در صورت لزوم و نیاز از خانه خارج شوند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: