با مثبت اعلام شدن تست کرونای دو تن از اعضای باشگاه استقلال واجب است تا برای جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری دیگر اعضای این باشگاه را قرنطینه کنند.
کد خبر: ۷۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰        25 March 2020

از روزی که گوش و چشم مردم کشورمان با بیماری کرونا آشنا شد متوجه شدند که دوره نهفتگی یا حضور این ویروس در بدن بیمار تا بروز علائم بیماری چیزی در حدود دو هفته است. وقتی روز گذشته اعلام شد دکتر کاوه ستوده و اسماعیل خلیل زاده پزشک و رییس هیأت مدیره باشگاه استقلال دچار بیماری کرونا شده اند این موضوع برای همه دوستداران تیم استقلال جدی شد که آیا باز هم کسی بین اعضای این تیم و مدیران باشگاه هست که دچار این بیماری باشد و خودش نداند.

از آخرین جلسه تمرینی اعضای تیم استقلال بیش از دو هفته زمان سپری شده است. چهارشنبه ۴ اسفند ماه سال گذشته آخرین بار بود که بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال دور هم جمع شده و در سالن وزنه سهیل به کار بدنی پرداختند. چیزی در حدود ۲۰ روز پیش! البته طبق اعلام مدیر رسانه‌ای تیم استقلال دکتر کاوه ستوده پزشک تیم طی دو، سه روز اخیر متوجه این بیماری شده و در حال حاضر در بیمارستان آتیه بستری است.

با این همه اسماعیل خلیل زاده رییس هیأت مدیره این تیم در طول یکی دو هفته اخیر با برخی از بازیکنان داخلی و خارجی استقلال دیدار‌هایی داشت تا درباره مسایل مالی توضیحاتی به آن‌ها بدهد. او در جلسه آخر هیأت مدیره استقلال نیز حضور داشت. همان روزی که علی فتح اله زاده به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای شدید در خانه بستری بود و دو روز پس از آن نیز استعفا کرد و از مدیرعاملی کنار رفت.

در چنین شرایطی نه تنها بازیکنان بلکه باید همه اعضای باشگاه استقلال و حتی وزیر ورزش را نیز در قرنطینه نگه داشت، چون او هم در نشست هیأت مدیره حضور داشت و حتی به خلیل زاده توصیه کرد موسوی را برگرداند. حتی اگر این افراد در این مدت با شخص یا اشخاص دیگری از اعضای خانواده شان دیدار یا رفت و آمد داشته اند آن‌ها را نیز باید در قرنطینه نگه داشت تا مانع از ابتلای افرادی بیشتر به این ویروس موذی شوند.

چنانچه در باشگاه‌های یوونتوس یا آرسنال پس از آن که مسئولان شان متوجه بیماری برخی از بازیکنان و مربیان شان شدند کل تیم را به قرنطینه ۱۴ روزه بردند. وقتی تست کرونای تمام بازیکنان یوونتوس غیر از روگانی، ماتویدی و دیبالا منفی اعلام شد با این همه کادر درمانی باشگاه از تمام بازیکنان یوونتوس تست کرونا گرفته و پس از اینکه مطمئن شدند که فقط نتیجه تست روگانی، ماتویدی و دیبالا مثبت بوده است و بقیه بازیکنان سالم هستند با این وجود دستور داده شد تا همه اعضا دو هفته در قرنطینه باشند. همچنین اعلام شد پیانیچ، خدیرا، داگلاس کاستا، کریستیانو رونالدو و البته هیگواین که هر یک به دلایلی ایتالیا را ترک کرده‌اند باید پس از بازگشت به تورین دو هفته در قرنطینه باشند.

در آرسنال نیز وقتی تست کرونای میکل آرتتا، سرمربی توپچی‌ها مثبت اعلام شد همه بازیکنان این تیم تست داده و پس از منفی اعلام شدن نتیجه تست‌ها موظف شدند به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا اگر در این مدت علائم بیماری در آن‌ها بروز کرد به کسی سرایت نکند.

امروز هم وقتی در جمع همه تیم‌های لیگ برتری خبر می‌رسد دو تن از اعضای باشگاه استقلال که اتفاقا با بازیکنان و مربیان تیم نیز ارتباط داشته اند به کرونا مبتلا شده اند باید همه آن‌ها علاوه بر دادن تست کرونا دو هفته در قرنطینه باشند. هرچند بازیکنان خارجی این تیم در خارج از کشور حضور دارند و روز سه شنبه هم شیخ دیاباته به فرانسه رفت! جایی که شیوع ویروس کرونا بالاست و خطر ابتلای او را بیشتر خواهد کرد!

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: