نخستین نشست مسؤولان عالی قضائی کشور در سال جدید؛
رئیس قوه قضائیه گفت: سال گذشته چند اَبَربدهکار بانکی را پای میز محاکمه آوردیم و قبل از اینکه در دادگاه محکومیت پیدا کنند اول پول‌ها و اموالشان توسط قضات گرفته و به بانک‌ها مسترد شد. تسهیلات به سراغ تولیدکننده برود نه دلال و سوداگر!
کد خبر: ۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷        24 March 2020

 سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در نخستین نشست مسؤولان عالی قضائی کشور در سال جدید گفت: تحقق شعار امسال که همان جهش تولید است امری ضروری است و همه دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند.

وی افزود: اوایل شیوع ویروس کرونا ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به راحتی در دسترس همه قرار نداشت که موجب گله مندی مردم بود، اما در ادامه دیدیم که مردم خودشان به میدان آمدند و برخی کارخانه‌ها مسیر تولید خود را به تولید ماسک تغییر دادند.

رئیس قوه قضائیه گفت: مردم احساس کردند باید در این میدان حضور پیدا کنند یعنی تولید این کالا در داخل کشور با یک بسیج عمومی همراه شد و امروز شاهدیم که کمبود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بسیار متفاوت از قبل است و مشکلات در خیلی از این حوزه‌ها مرتفع شده است. اگر از همه ظرفیت‌هایی که در کشور داریم استفاده کنیم چنانکه در فرمایشات اخیر رهبری هم به آن تاکید شد بسیاری از مشکلات بر طرف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: امیدوارم همکاران در بخش‌های مختلف نظارتی و قضائی و بخش‌های دیگر از همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید کنندگان استفاده کنند.

نباید شعار سال در حد سخن بماند

وی افزود: نباید این شعار فقط در حد سخن بماند و باید در همه شئون کشور جایگاه خود را باز کند یعنی قانونگذاری ما مبتنی بر این شعار باشد اجراییات و قضاوت‌های ما هم برای تحقق این شعار حرکت کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: تحقق این شعار یک ضرورت جدی برای کشور است و این شعار یک اعلام یک نیاز برای کشور است که باید تمام ظرفیت‌ها در این مسیر صرف شود تا شعار تحقق پیدا کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: جهش تولید اگر آنگونه باشد که در زندگی مردم حس شود و ملموس باشد همانطور که رهبر انقلاب توقع داشتند و مردم احساس کنند شعار تحقق پیدا کرده است و زندگی شأن شرایط متفاوت شده است آن موقع موفقیت حاصل شده است.

وی گفت: برای تحقق این شعار می‌طلبد همه دستگاه‌ها و بخش‌های کشور با یکدیگر هماهنگی و همکاری مضاعفی داشته باشند به نحوی که در زندگی مردم حالت ملموس به خود بگیرد و مردم حس کنند تغییری پیدا شده است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: باید چرخ‌های تولید به صورت جهشی فعال‌تر شوند و مقدمه این کار برداشتن زنجیر‌ها از چرخ‌های تولید در کشور. تولید نباید هیچ مانعی در سر راهش داشته باشد و هرگونه مسئله‌ای که نظام کسب و کار را دچار مشکل کند و تولید کننده را با مشکل مواجه کند باید از سر راه برداشته شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: در کشور نقدینگی کم نداریم و افزایش نقدینگی داریم این نقدینگی باید با سیاست‌های درست به سمت تولید هدایت شود، زیرا در غیر این صورت مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند و با هدایت نقدینگی به سمت تولید می‌توان چرخ‌های کشور را گرداند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعدادی از ابر بدهکاران را پای میز محاکمه کشیدیم و یکی از اقدامات ما این بود که پیش از آنکه پای این‌ها به دادگاه برسد اموال و دارایی‌های این‌ها را گرفته و به بانک‌ها برگرداندیم.

آیت الله رئیسی گفت: در سال ۹۸ چند نفر از بدهکاران پول‌های کلانشان به بانک‌ها، خزانه، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برگردانده شد که این نکته مهمی است. بانک‌ها یادشان باشد که تسهیلات را باید به افرادی بدهند که تولید کننده هستند نه افراد دلال و واسطه.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: