مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی امسال (ابتدای مهر تا ۲۹ بهمن) به ۱۵۹ میلی‌متر رسیده است.
کد خبر: ۷۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶        28 February 2020

محمد حاج‌رسولی‌ها مدیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: آمار رسیده از وضعیت بارندگی‌های مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که در بازه زمانی ابتدای مهر تا ۲۹ بهمن، استان‌های گیلان با ۶۴۰.۳ میلی‌مترو مازندران با ۳۰۸.۶ میلی‌متر جز پربارش‌ترین‌ها و استان‌های اصفهان با ۶۲ میلی‌متر و یزد با ۴۴.۹ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

او ادامه داد: بارندگی‌های کم‌سابقه سال گذشته موجب شده است که در حال حاضر ۲۳ استان کشور بارش‌های کمتری را نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کنند. در این میان استان‌های خراسان شمالی با ۵۵.۵ درصد، لرستان با ۵۳.۳ درصد و چهارمحال و بختیاری نیز با ۵۲ درصد در مقایسه با سال آبی گذشته تا ۲۹ بهمن ۹۸ به ترتیب سه استان کم‌بارش کشور بوده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران اضافه کرد: در این مدت استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۰۱.۷ درصد، هرمزگان با ۱۶۷.۵ درصد و کرمان با ۹۸.۵ درصد، پربارش‌ترین استان‌های کشور، در مقایسه با سال آبی گذشته بوده‌اند.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: در حال حاضر استان هرمزگان از لحاظ مقایسه میانگین بارش، سال آبی بسیار خوبی را تجربه می‌کند و از ابتدای سال آبی ۲۸۲.۵ میلی‌متر بارش را تجربه کرده، این در حالی است که سال گذشته در همین مدت ۱۰۵.۶ میلی‌متر بارندگی داشته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: