آل اسحاق در گفتگو با پارسینه عنوان کرد:
یحیی آل اسحاق، کارشناس اقتصادی گفت: هیچ محدودیتی در ورود و خروج کالا به ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵        26 February 2020
یحیی آل اسحاق، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پارسینهگفت: هیچ محدودیتی در ورود و خروج کالا به ایران وجودندارد، گفت: کمبودی در تامین کالا نداریم و واردات و صادرات در حال انجام است.
 
او با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری ما با کشور عراق انجام می‌شود که هم اکنون هیچ مشکلی در رابطه باآن وجود نداشته و مرز مهران هم به صورت کامل بازگشایی شده است.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با افزایش قیمت دلار در بازار گفت: رشدی که امروز در بازار شاهد آن هستیم ناشی از افزایش نقدینگی است که این روز‌ها سر از بازار سرمایه، خودرو و ارز و طلا درآورده است.

به گفته او، حدود ۹۰ درصد نقدینگی ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دست ۱۰ درصد جامعه است که خیلی راحت می‌توانند بازار‌ها را برهم بریزند.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه نمی‌توان قیمت دلار را به صورت نقطه‌ای تعیین کرد، ادامه داد: بهای ارز باید متناسب با شاخص‌های اقتصادی در دامنه مشخصی در نوسان باشد.

او با بیان اینکه دلار ۱۶ هزار تومانی به هیچ وجه قابل قبول نیست، ادامه داد: دامنه منطقی قیمت ارز ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است و اقتصاد ایران به هیچ وجه توان پذیرش قیمت‌های فعلی در بازار را ندارد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: