معاون برنامه ریزی شرکت توانیر در گفتگو با پارسینه:
مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی شرکت توانیر اعلام داشت؛ بیش از ۶۰ درصد سوخت نیروگاه از محل سوخت مایع تامین می‌شود تولید برق در نیروگاه‌ها ادامه دارد .
کد خبر: ۶۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲        13 February 2020
به گزارش پارسینه؛ مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی شرکت توانیر در گفتگو با پارسینه در رابطه با آخرین وضعیت برق رسانی به روستا‌های استان گیلان گفت: به دلیل بارش‌های شدید برق ۲۸۰ روستا در این استان قطع شده بود، اما بعد از پایدار شدن شرایط جوی امداد رسانی با سرعت بیشتری دنبال شد.

به گفته او، از دیروز تا حالا برق ۱۷۰ روستای دیگر وصل شده و تنها ۱۱۰ روستا که در مسیر‌های صعب العبور قرار دارند و مسیر‌های دسترسی به آن بسته است، در خاموشی به سر می‌برند.

سخنگوی صنعت برق همچنین اعلام کرد: بر اساس برآود‌های اولیه‌ای که صورت گرفته بارش برف در استان گیلان حدود ۳۰ میلیارد تومان به شبکه برق خسارت وارد کرده است. البته این عدد به احتمال زیاد در روز‌های بیشتر افزایش یاید چرا که ما از وضعیت بسیاری از پست‌های برق در روستا‌های دورافتاده اطلاعی نداریم.

او همچنین در رابطه با وضعیت تولید نیروگاه‌های برق هم گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد سوخت مصرفی در نیروگاه‌ها را سوخت مایع تشکیل می‌دهند و تولید برق در نیروگاه‌ها متوقف نشده است. با این وجود از تمام مشترکان می‌خواهیم برای اینکه برق و گاز پایدار داشته باشیم میزان مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: