وزیر راه و شهرسازی گفت: با بسیج امکانات از سایر استان‌ها تا ۴ روز دیگر راه‌های روستایی گیلان بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳        13 February 2020
 محمد اسلامی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به وضعیت راه‌های گیلان اظهار داشت: از طریق شرق استان وارد گیلان شدم و فعالیت سازمان راهداری را مشاهده کردم و تا امیدوارم بتوانیم تا امشب راه‌های شریانی را بازگشایی کنیم و نیرو‌های امدادی وظیفه دارند تا صبح پنج‌شنبه راه‌ها را باز کنند تا از یخ‌زدگی و مشکلات دیگر جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر راهدار‌های ۲۱ استان کشور در حال برف‌روبی هستند گفت: تعدادی از راهداران نیز درگیر سیل جنوب شرق کشور هستند و ما با حداکثر راندمان کار می‌کنیم، اما موضوع مهم در این اتفاقات افزایش ۴۰ درصدی تردد در جاده‌های گیلان به فاصله یک روز است که اکثر خودرو‌ها نیز تجهیزات زمستانی نداشتند.

اسلامی با اشاره به بسته شدن مسیر جاده توسط خودرو‌ها در گیلان خاطرنشان کرد: بارش سنگین برف در گیلان به حدی بود که در عرض چند ساعت گاردریل‌ها زیر برف مدفون شد و این موضوع برف‌روبی را با مشکل روبه‌رو کرد و مردم دچار گرفتاری شدند.

وی اولویت مهم راهداران را بازگشایی راه‌های اصلی عنوان کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون اکثر راه‌های اصلی گیلان بازگشایی شد و تلاش داریم تا صبح پنج‌شنبه تمام مسیر‌ها را از انسداد خارج کنیم و پس از اتمام آن سراغ بازگشایی راه‌های روستایی می‌رویم تا دیگر مسیر مسدودی نداشته باشیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه انسداد راه‌ها تنها به‌دلیل بارش برف نیست بلکه بی‌توجهی رانندگان و نداشتن تجهیزات زمستانی نیز موجب اختلال در عبور و مرور شده است گفت: با توجه به حجم روستا‌های مسدود شده برآورد این بود که تا یک هفته عملیات بازگشایی به‌طول انجامد، اما با بسیج امکانات از سایر استان‌ها تا ۴ روز دیگر راه‌های روستایی گیلان بازگشایی می‌شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: