ادامه تبعات حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا؛
پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، تایید کرده است که تعداد سربازانی که بر اثر حمله موشکی ماه گذشته ایران به دو پایگاه هوایی در عراق دچار آسیب مغزی شده‌اند به ۱۰۹ نفر رسیده است. این در حالی است که در شب وقوع این حمله و روزهای پس از آن دونالد ترامپ تاکید داشت که نیروهای آمریکایی آسیبی ندیده‌اند.
کد خبر: ۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶        11 February 2020

آمار سربازان صدمه دیده آمریکایی در حمله موشکی سپاه دوباره افزایش یافت!

به گزارش پارسینه،گرچه در روزهای اول حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق، مقامات آمریکایی از جمله ترامپ به عدم تلفات و حتی مجروحان این حمله اشاره کرده بود، اما در فاصله یکماه گذشته این آمار رسماً تأیید و آمار صدمه دیدگان این حمله موشکی به تدریج به میزان دو برابر افزایش یافت. این آمار همچنین توسط پنتاگون تأیید شده است.

بنظر می رسد بر خلاف پیش بینی های انجام شده توسط دولت آمریکا و سرویسهای اطلاعاتی این کشور، مخفی نگه داشتن عواقب و تبعات حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، کاری چندان آسان نبوده و اکنون به این نتیجه رسیده اند که برخی از حقایق را افشا کنند قبل از اینکه رسانه ها و حتی خانواده های آسیب دیدگان دست به این رسوایی بزنند.

وزارت دفاع آمریکا تائید کرده‌است که شمار سربازانی که در پی حملات موشکی سپاه دچار آسیب‌ها و صدمات مغزی شده‌اند به ۱۰۹ تن رسیده است. واپسین بار این شمار ۶۴ نفر بود و اکنون نزدیک به دو برابر شده‌است.

روز ۲۱ بهمن، ساعاتی پیش از آنکه پنتاگون شمار تازه سربازان آسیب‌دیده را اعلام کند، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود شمار مجروحان حدود ۵۰ درصد بیش از عدد اعلام شده قبلی است.

با وجود تایید آمار ۱۰۹ نفری سربازان آسیب دیده، پنتاگون روز دوشنبه، دهم فوریه، مدعی شده که ۷۰ درصد مجروحان اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.

حمله موشکی ایران در روز هشتم ژانویه و ۸ روز پس از شهادت ژنرال پر آوازه ایرانی، شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران روی داد و به موجب آن دست کم ۱۵ موشک از داخل خاک ایران به دو پایگاه هوایی در استان‌های انبار و اربیل عراق اصابت کرد.

ترامپ ماه گذشته و در حاشیه اجلاس داووس سوئیس به خبرنگاران گفته بود: "شنیده‌ام که چند تایی از آنها سردرد گرفته‌اند و یکی دو ناراحتی جزئی دیگر، من اینجا می‌توانم گزارش کنم که هیچ کدام جدی نیست... در قیاس با مجروحیت‌هایی که دیده‌ام اینها را جدی نمی‌دانم."

رویترز با استناد به داده‌های وزارت دفاع آمريکا می‌گوید از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون حدود ۴۰۸ هزار نظامی آمريکا دچار آسیب‌ها و صدمات تروماتیک مغزی شده‌اند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: